“موندرا” بزرگترین بندر کانتینری هند در سال ۲۰۲۱

زمان مطالعه: 1 دقیقه



با افزایش 18 درصدی در حجم عملیات بندری در سال مالی 2021، بندر موندرا به بزرگترین بندر کانتینری هند تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مریتایم اگزکتیو، حجم مبادلات کانتینری در بندر موندرا در ایالت گجرات هند در سال مالی 2021 در حدود 18 درصد افزایش داشته و از این نظر، بندر جواهر لعل نهرو بمبئی را پشت سر گذاشته است.

به گفته نشریه هندو بیزینس لاین، در سال مالی 2021، بندر موندرا بیش از 140 میلیون تن محموله را تخلیه و بارگیری کرده است که رشد چهار درصدی را در این مدت نشان می دهد.

بندر موندرا یکی از بنادر شاخص آدانی در منطقه ویژه اقتصادی با مسئولیت محدود (AESPEZ) است که توسط گروه آدانی اداره می شود. این مجموعه بزرگترین اپراتور بندر خصوصی در هند است.

‏APSEZ اخیراً با خرید 31.5 درصد از سهام بندر Gangavaram Port Limited (GPL) ، واقع در نزدیکی Vishakhapatnam در پی تحقق بخشی از استراتژی خود مبنی بر خرید “رشته بنادر” در مقیاس بزرگ است.

برای کشوری که دهه ها شاهد سرمایه گذاری گسترده دولتی در زیرساخت های بندری است، فعالیت یک سرمایه گذار خصوصی که عنوان بزرگترین بندر کانتینری هند را به خود اختصاص می دهد، فصل جدیدی از فعالیت های اقتصادی در حوزه بندری کشورهند را رقم می زند. 

فعالیت های AESPE حدود ۲۴ درصد از ظرفیت بنادر هند را تشکیل می دهد. این گروه سرمایه گذاری خصوصی با مدیریت 12 بندر و ترمینال در سراسر هند، به بزرگترین توسعه دهنده و بهره بردار بندری در این کشور تبدیل شده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ایزوایکو با افتخار در کنار کادر درمان ایستاده است – ایزوایکو

چ اردیبهشت 1 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه مدیرعامل ایزوایکو طی نشستی با دکتر فرشیدی ریاست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن تشکر و قدردانی از زحمات کادر درمان استان تأکید کرد: مجموعه ایزوایکو به عنوان یکی از مجموعه های بزرگ صنعتی در استان و کشور سعی […]

همچنین بخوانید: