تأسیس مرکز کربن زدایی در سنگاپور

زمان مطالعه: 1 دقیقه

تأسیس مرکز کربن زدایی در سنگاپور

 

به گزارش گروه بین‌الملل مرین‌پرس، بر اساس توافقی که بین طرفین در تاریخ ۲۱ آوریل به میزبانی اداره بندری و دریایی سنگاپور MPA و شرکت ONE همچنین شرکای دیگر منعقد شد هر یک از شرکای بخش خصوصی حدود ۱۰ میلیون دلار برای حمایت از تأسیس مرکز و تأمین بودجه‌های تحقیقاتی توسعه فنّاوری مربوط به کربن زدایی اختصاص داده و با مؤسسات آموزش عالی همکاری خواهند کرد. بودجۀ مربوط به سرمایه‌گذاری در یک صندوق متمرکز خواهد شد تا به پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی بپردازد.

بر اساس این گزارش “Jeremy Nixon” مدیر‌عامل شرکت Ocean Network Express در این مراسم با اشاره به اینکه احداث این مرکز یک گام مهم به جلو توسط ONE و MPA به شمار می‌رود، گفت: احداث این مرکز جهت‌گیری استراتژیِ حمل و نقل سبز را رقم می‌زند.

وی گفت: ONE متعهد به تسریع در همکاری به منظور احداث مرکز کربن زدایی است.

خانم “Quah Ley Hoon” رئیس اجرایی MPA نیز در این مراسم گفت: کربن زدایی یک چالش جهانی است که نیاز به مسئولیت جمعی و همکاری تمام ذی‌نفعان دارد. در این زمینه مشارکت‌های فوری و همبستگی بین شرکای بخش دولتی و خصوصی بسیار مهم است ما از شرکای ONE قدر‌دانی می‌کنیم و توافقنامه امضا شدۀ حاضر اولین گام در این زمینه به شمار می‌رود که امیدواریم جنبش بزرگتری را برای پایدار کردن حمل و نقل بین‌المللی با کربن زدایی بوجود آوریم.

شایان ذکر است این قرارداد علاوه بر شرکت ONE و MPA با حضور نمایندگان شرکت‌های BW Group، Sembcorp Marine، Eastern Pacific Shipping، Foundation Det Norske Veritas و BHP منعقد شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کیش؛ جایگزین سفر‌های خارجی در ایام کرونا / سیل ورود سرمایه گذران به کیش در پی رونق گردشگری جزیره

ج اردیبهشت 3 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه   خسرو نشان در گفتگو با خبرنگار مرین‌پرس با اشاره به اینکه اقتصاد کیش متنی بر گردشگری است، اظهار داشت: بنابراین لازمه حفظ اقتصاد جزیره جلوگیری از صدمه به صنعت گردشگری در طولانی مدت است که این امر در رأس توجه سازمان منطقه آزاد کیش قرار […]

همچنین بخوانید: