کیش؛ جایگزین سفر‌های خارجی در ایام کرونا / سیل ورود سرمایه گذران به کیش در پی رونق گردشگری جزیره

زمان مطالعه: 2 دقیقه

کیش؛ جایگزین سفر‌های خارجی در ایام کرونا / سیل ورود سرمایه گذران به کیش در پی رونق گردشگری جزیره

 

خسرو نشان در گفتگو با خبرنگار مرین‌پرس با اشاره به اینکه اقتصاد کیش متنی بر گردشگری است، اظهار داشت: بنابراین لازمه حفظ اقتصاد جزیره جلوگیری از صدمه به صنعت گردشگری در طولانی مدت است که این امر در رأس توجه سازمان منطقه آزاد کیش قرار دارد.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش، عنوان کرد: با برنامه ریزی‌های دقیق و کارشناسی شده از سوی سازمان منطقه آزاد کیش و همکاری فعالان بخش خصوصی در جزیره، شیوع کرونا نتوانست آسیب جدی به صنعت گردشگری کیش وارد کند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون وضعیت گردشگری در کیش تثبیت شده و از رونق قابل قبولی در مقایسه با گردشگری سایر نقاط کشور برخوردار است، بیان داشت: در حال حاضر سفر به کیش جایگزین سفر‌های خارجی شده است.

به گفته وی، گردشگران داخلی که پیش از شیوع کرونا به دلیل تمکن مالی به طور مرتب به کشور‌های خارجی سفر می‌کردند، هم اکنون جزیره کیش را مکانی مناسب برای استراحت و خرید انتخاب می‌کنند که همین امر نقش مهمی در رونق گردشگری کیش در ایام کرونا داشته است.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش، تصریح کرد: همین استقبال قابل توجه گردشگران از جزیره کیش در ایام کرونا باعث شده تا شاهد افزایش ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به جزیره جهت توسعه و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در تمام زمینه‌های مرتبط با صنعت توریسم باشیم.

نشان با اشاره به تغییر رویکرد جدی گردشگری کیش طی دو سال گذشته گفت: در حال حاضر بر‌پایی کمپ در کیش دیده نمی‌شود و گردشگرانی که به جزیره سفر می‌کنند بنا به میزان وسع مالی خود در هتل‌هایی با درجه‌های مختلف اسکان می‌کنند.

این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه  یادآور شد: با وجود شیوع کرونا، تمام خدمات تفریحی و پذیرایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت ظرفیت به گردشگران خدمات توریستی استاندارد را ارائه می‌دهند.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر تکمیل بودن خدمات گردشگری در جزیره در سطح بالا، تصریح کرد: کلوپ‌های تفریحات دریایی، رستوران ها، کشتی‌های تفریحی، پارک دلفین‌ها، سافاری پارک، آوای خیلج فارس، مجموعه مارینا، شهر تاریخی حریره و سایر خدمات توریستی بسیار مورد استقبال گردشگران ورودی به جزیره قرار می‌گیرد.

وی ورود ۱۰۰ هزار نفر گردشگر به کیش در ایام نوروز امسال و نیز اشغال ۹۶ درصدی هتل‌های جزیره را موفقیت بزرگی در صنعت گردشگری کیش در روز‌های کرونایی دانست و بیان داشت: با توجه به رعایت بالای پروتکل‌های بهداشتی، انتظار می‌رود روند قابل قبول ورود گردشگران به کیش همچنان ادامه داشته باشد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

درخواست اتحادیه‌های کارگری و کارفرمایی برای توجه مجدد به مشکلات دریانوردان

ج اردیبهشت 3 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه   به گزارش گروه بین‌الملل مرین‌پرس، در بیانیه‌ای که از سوی فدراسیون کارگران حمل و نقل دریایی اروپا (ETF) و انجمن صنفی مالکان کشتی اروپا (ECSA) منتشر شده آمده است با توجه به کنوانسیون کار دریایی (MLC ۲۰۰۶) متاسفانه برخی از کشور‌ها هنوز از پذیرفتن منشور […]

همچنین بخوانید: