چین در مسیر توسعه سلول های سوختی برای صنعت دریانوردی

زمان مطالعه: 2 دقیقه



چین در راستای اهداف کلان خود برای کاهش میزان تولید گازهای گلخانه ای، گامی جدید در راستای توسعه فناوری هیدروژن تجاری برای صنعت حمل و نقل دریایی برمی دارد.

موسسه ملی رده بندی کشتی چین (CSS)، اولین گواهینامه تأیید نوع سلول ها سوختی هیدروژنی دریایی را صادر کرد. موسسه ملی رده بندی کشتی چین می گوید که این گواهی یک نقطه عطف مهم در تلاش چین برای استفاده از سوختهای جایگزین تجاری مفید است و کانال جدیدی برای استفاده از سلول های سوخت هیدروژن در کشتی ها فراهم می کند.

این گواهینامه به شرکت تأمین کننده سلول سوختی PEM Troowin Power System Technology Co واقع در ووهان چین اعطا شد. گواهی موردنظر پس از بررسی و آزمایشات در محل و تحقیقات گسترده برای  توسعه سلول های سوختی هیدروژن توسط موسسه ملی رده بندی کشتی چین صادر شده است.

این پروژه در راستای اهداف چین برای رسیدن به تولید کربن صفر قبل از سال 2060 انجام می گیرد. در حال حاضر، چین به عنوان یکی از بزرگترین منابع انتشار گازهای گلخانه ای، به سازمان ملل تعهد داده است تا انتشار گازهای گلخانه ای در دهه آینده را تاحدود زیادی کاهش دهد. 

موسسه ملی رده بندی کشتی چین در حال تحقیق برای تهیه اولین مقررات فنی داخلی برای کشتی هایی است که از سوخت هیدروژن استفاده می کنند و قصد دارد در پایان سال 2021 آن را منتشر کند.

موسسه ملی رده بندی کشتی چین در مراحل بعدی برای توسعه استفاده از هیدروژن اعلام کرد که قصد دارد یک سری آزمایش ها بر روی یک فله بر چندمنظوره 2100 dwt انجام می دهد. این کشتی در حال حاضر در مرحله طراحی است و انتظار می رود انرژی مورد نیاز آن از چهار سلول سوختی هیدروژنی 130 کیلوواتی تأمین شود. پس از اتمام، کشتی آزمایش هایی را در امتداد رودخانه مروارید در استان گوانگدونگ انجام خواهد داد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ترافیک بالا در بنادر اروپا بعد از بازگشایی مجدد کانال سوئز

ش اردیبهشت 4 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه بنادر اروپا برای افزایش میزان ترافیک پس از آزاد شدن کشتی Ever Given و بازگشایی مجدد کانال سوئز آماده می شوند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از پورت استراتژی،  تردد در کانال سوئز  پس از آزاد شدن […]
ترافیک بالا، بنادر اروپا،بازگشایی مجدد،کانال سوئز

همچنین بخوانید: