تردد کالای اساسی و ترانزیتی افغانستان و ایران از چابهار/امکان توقف خط کشتیرانی ایران و هند نیست

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مرین‌پرس به نقل از فارس، حسین عباس‌نژاد درباره تعیین تکلیف خط دریایی باری بین ایران و هند با توجه به نامه روز چهارم اردیبهشت فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا به وزیر راه و شهرسازی، مبنی بر ممنوعیت هرگونه تردد مستقیم یا غیر مستقیم مسافر و کالا با هند به علت شیوع شدید کرونا در این کشور، توضیح داد: در بحث کشتیرانی، ما خط مسافری به هند نداریم و فقط خطوط باری تجاری است که نمی‌توان آنها را قطع کرد به هر حال این خطوط جهت تأمین کالای اساسی و کالای ترانزیتی عمل می‌کنند.

* پرسنل کشتی‌ها قبل از ورود به اسکله و در لنگرگاه معاینه می‌شوند

وی افزود: اما با این حال به همه بنادر اعلام کردیم که مباحث قرنطینه به صورت جدی رعایت شود، همچنین انجام تست کرونا و چک‌‌ها به دقت اجرا می‌شود تا مطمئن باشیم کرو کشتی به کرونا مبتلا نیستند، همچنین از نظر چک کردن بار کشتی‌ها هم تلاش می‌شود بار از نظر آلودگی به بیماری مشکلی نداشته باشد.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: مواردی که در حوزه رعایت پروتکل ها ذکر شد، پیش از این در کنار اسکله انجام می‌شد، اما از چندی پیش این چک‌ها بدین طریق صورت می‌گیرد که وقتی کشتی وارد لنگرگاه شد و قبل از ورود به اسکله، گروه مربوط به چک‌ها و قرنطینه و غیره به سمت کشتی می‌روند و پس از سوار شدن، کنترل‌های لازم را انجام می‌دهند و زمانی که مشخص شد کشتی از نظر پروتکل‌ها مطمئن است، آن زمان راهنما سوار آن کشتی می‌شود و کشتی را به بندر می‌آورند.

* کنترل ویژه در مورد کشتی‌های با مبدأ برزیل و آفریقای جنوبی

عباس‌نژاد ادامه داد: به تازگی که موضوع کرونای برزیلی و آفریقایی پیش آمده است ما در بنادر کنترل ویژه برای کشتی‌هایی که از این مسیر می‌آیند اعمال می‌کنیم و پروتکل‌ها به صورت دقیق و جامع اجرا و ورود و خروج‌ها کنترل می‌شود و اجازه نمی‌دهیم قبل از تست، کشتی وارد شود و آنهایی هم که می‌خواهند بروند روی کشتی حتماً کنترل‌ها را انجام می‌دهند.

وی افزود:‌ اگر ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر خط باری دریایی هند تأکید دارد قطعاً به صورت ویژه و خاص پروتکل‌ها اجرا می‌شود.

* انتقال بخشی از بار افغانستان و ایران از طریق چابهار و خط کشتیرانی هند-ایران

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تأکید کرد:‌ ما معمولاً تا سر حد امکان وارد بحث توقف خطوط کشتیرانی تجاری نمی‌شویم به هر بندر چابهار ما در دست هندی‌ها است و بخشی از بار افغانستان و بارهای خودمان از این طریق وارد کشور می‌شود.

عباس‌نژاد گفت: پیش از این و در اوایل شروع کرونا که شرایط بسیار سنگین بود و هنوز در خصوص پروتکل‌ها اطلاعات ما کامل نبود، موضوع توقف کشتی ها و خطوط مطرح شد تا پروتکل‌ها را تنظیم کنیم اما امروز تلاش می‌شود کنترل‌های ویژه در پیاده و سوار شدن پرسنل کشتی، نماینده، بازرسان و همکاران ما به خوبی اجرا شوند.

بر اساس این گزارش روز چهارم اردیبهشت فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در نامه ای به وزیر راه و شهرسازی، درباره ویروس کرونای جهش یافته هندی، هرگونه تردد مستقیم یا غیر مستقیم مسافر و کالا با این کشور را تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

جزییات عملیات جست و جو و نجات دریایی در سال 99/ نجات جان حدود 600 نفر/ ارتقاء ایمنی دریانوردی برای کشتی های در حال عبور از خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر/ ایجاد مراکز اصلی و فرعی نجات دریایی

ی اردیبهشت 5 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تشریح فعالیت های صورت گرفته در حوزه عملیات جست و جو و نجات دریایی در سال 99، اعلام کرد: در سال گذشته ، با تلاش مراکز امداد و نجات دریایی، حدود 600 نفر از […]
جست و جو و نجات دریایی، سال 99، مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر، روز بزرگداشت خلیج فارس

همچنین بخوانید: