احداث ۱۷ پروژه گردشگری دریایی در جزیره قشم

زمان مطالعه: 1 دقیقه

احداث ۱۷ پروژه گردشگری دریایی در جزیره قشم

 

علیرضا امری کاظمی در گفتگو با خبرنگار مرین‌پرس به احداث ۱۷ پروژه شاخص شامل کمپ پارک‌ها و اسکله‌های گردشگری در جزیره قشم از ابتدای سال ۹۴ تا کنون اشاره کرد و گفت: این پروژه‌ها در راستای توسعه فضا‌های گردشگری جزیره به دستور رئیس جمهوری در دستور کار سازمان منطقه آزاد قشم قرار گرفت.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم، تعداد کمپ پارک‌های احداث شده از سال ۹۴ تا پایان سال ۹۹ از ۱۰ کمپ اعلام کرد.

وی در ادامه گفته‌های خود خاطرنشان ساخت: این کمپ پارک‌ها شامل کمپ پارک ساحلی جنوبی، آفتاب، سوزا، هلر، ایران زمین، ریگو، لافت، فاز نخست پارک سلخ، فاز نخست کمپ پارک درگهان و نیز دو فاز طرح آبکناری جزیره ناز بوده است.

وی مجموع مساحت کمپ پارک‌های احداث شده در جزیره قشم از ابتدای سال ۹۴ تا پایان سال ۹۹ را ۶۱ هکتار دانست و بیان داشت: به این منظور ۴۴۲ میلیارد ریال اعتبار از محل سازمان منطقه آزاد قشم هزینه شده است.

امری کاظمی در ادامه گفته‌های خود یادآور شد: کمپ پارک‌های دولاب، گوری، گوران و مسن نیز جزء کمپ پارک‌های در حال احداث در جزیره قشم محسوب می‌شوند.

این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم همچنین در ادامه به احداث سه اسکله گردشگری در جزیره قشم نیز اشاره کرد و بیان داشت: این اسکله‌ها در روستا‌های سهیلی، طبل و نیز کندالو احداث شده‌اند.

وی عنوان کرد: اسکله تفریحی سهیلی با اعتبار ۶۵ میلیارد ریال و اسکله تفریحی طبل با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال احداث شده است.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم، یادآور شد: همچنین فاز نخست اسکله کندالو با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

فیلم فروش انواع ماهی در بازار ساحلی بندرعباس

د اردیبهشت 6 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقهبه گزارش مرین‌پرس، فیلم فروش انواع ماهی در بازار ساحلی بندرعباس در شرایط سخت کرونایی از تولید تا مصرف را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: