بزرگترین ناوگروه انگلیس راهی آسیا می‌شود

زمان مطالعه: 2 دقیقه

ناوگروه جدید انگلیس قرار است ماه آتی میلادی به هند، ژاپن، کره جنوبی و سنگاپور برود که نمایشی از جاه طلبی لندن برای به نمایش گذاشتن حضور قدرتمندترش در آسیا محسوب می‌شود.

به گزارش مرین‌پرس، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این ناوگروه شامل ناوها و جنگنده‌ها، بزرگترین ناوگروهی است که طی چند سال گذشته انگلیس را برای سفر به آسیا ترک می‌کند.

این ناوگروه جدید همراه با ناوهواپیمابر “ملکه الیزابت” قدرتمندترین ناوگروه در تاریخ نیروی دریایی سلطنتی انگلیس است که ماه آتی میلادی متشکل از هشت فروند جت سریع به آسیا می‌آید. شش ناو نیروی دریایی سلطنتی، یک زیردریایی مسلح به موشک‌های کروز تاماهاوک، ۱۴ فروند هلیکوپتر دریایی و تفنگداران سطنتی همراه این ناوگروه هستند.

“بن والاس”، وزیر دفاع انگلیس امروز (دوشنبه) گفت، هدف این ماموریت نشان دادن این مساله که است که لندن نه تنها در شکل دادن به سیستم بین‌المللی پسرفت نداشته بلکه رو به جلو هم حرکت می‌کند.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: وقتی این ناوگروه ماه آتی میلادی با پرچم انگلیس در دریاها به راه بیفتد، قدرت ما و همکاری با دوستان را نشان می‌دهد و تاکیدی بر تعهد ما به رسیدگی به چالش‌های امنیتی امروز و فردا خواهد بود.

سفر این ناوگروه دست کم شش ماه به طول می‌انجامد و این ناوگروه بزرگ به بیش از ۴۰ کشور نیز سفر می‌کند. وزیر دفاع انگلیس احتمالا امروز جزئیات بیشتری را درباره این سفر به پارلمان ارائه می‌دهد.

ماه گذشته میلادی، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که منطقه هند-پاسیفیک به این دلیل به مرکز سیاست خارجی و دفاعی کشورش بدل می‌شود چون لندن پس از بریگزیت در حال بررسی موضع و موقعیت خود در نظم جهانی است.

جانسون همچنین قصد داشته تا به عنوان بخشی از همین طرح و برای تقویت روابط تجاری و سرمایه گذاری به هند برود اما مجبور شد به دلیل وخامت اوضاع کرونا در این کشور سفرش را لغو کند.

وزارت دفاع انگلیس همچنین اعلام کرد که اسقرار نظامی این کشور در منطقه به تعمیق روابط سیاسی و امنیتی و حمایت از صادرات و تجارت بین‌الملل انگلیس کمک می‌کند.

این بزرگترین استقرار نیروی دریایی و هوایی انگلیس از زمان جنگ فالکلند است که این ناوهواپیمابر سه میلیارد پوندی در آن به یک سفر ۲۸ هفته‌ای می‌رود و این سفر از نزدیک از سوی چین، آمریکا و متحدانش رصد خواهد شد.

همچنین این نخستین استقرار عملیاتی ناو هواپیمابر ملکه الیزابت است که در آن، انگلیس از قدرتش برای کنار هم قرار دادن نیروهای سایر کشورها نظیر آمریکا و هلند استفاده می‌کند.

همراه این ناوگروه، یک ناوشکن آمریکایی به نام USS The Sullivans و یک ناوچه هلندی به نام HNLMS Evertsen خواهند بود.

بن والاس در بیانیه‌ای مربوط به سفر این ناوگروه گفت: تمانی مردم انگلیس می‌توانند به مردان و زنان فداکاری افتخار کند که بیش از شش ماه به جهانیان نشان می‌دهند که انگلستان قدم پس نمی‌کشد بلکه در دریاها حرکت می‌کند تا نقشی فعال در شکل گیری سیستم بین‌المللی قرن ۲۱ داشته باشد.

انتهای پیام

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

احداث ۱۷ پروژه گردشگری دریایی در جزیره قشم

د اردیبهشت 6 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه   علیرضا امری کاظمی در گفتگو با خبرنگار مرین‌پرس به احداث ۱۷ پروژه شاخص شامل کمپ پارک‌ها و اسکله‌های گردشگری در جزیره قشم از ابتدای سال ۹۴ تا کنون اشاره کرد و گفت: این پروژه‌ها در راستای توسعه فضا‌های گردشگری جزیره به دستور رئیس جمهوری در […]

همچنین بخوانید: