‏MSC بزرگترین شرکت کشتیرانی کانتینری دنیا می شود/ سبقت از مرسک

زمان مطالعه: 1 دقیقه



شرکت کشتیرانی مدیترانه با توسعه ناوگان خود، بزرگترین شرکت کشتیرانی کانتینری دنیا در سال 2022 می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مریتایم اگزکتیو، با در نظر گرفتن سفارشات جدید شرکت کشتیرانی مدیترانه (MSC) و همچنین مشارکت فعال در بازار کشتی های دست دوم، می توان گفت که این شرکت سال آینده از نظر ظرفیت از شرکت قدیمی مرسک سبقت گرفته و به بزرگترین خطوط کانتینری در جهان تبدیل خواهد شد.

طبق گزارش Alphaliner، در حال حاضر اختلاف ظرفیت دو شرکت کانتینری 225000 TEU است. مرسک با حدود 709 کشتی و تناژ خالص 4،121،964 TEU و از طرف دیگر، MSC با 588 کشتی و  تناژ خالص 3،897،002 TEU در بخش حمل و نقل کانتینری فعالیت می کند.

‏MSC در حال حاضر سفارش حداقل 35 کشتی بزرگ آبهای عمیق، با ظرفیت ترکیبی نزدیک به 660000TEU را در دستور کار خود دارد، در حالی که برنامه سفارش فعلی مرسک فقط شامل 16 کشتی منطقه ای با ظرفیت 41674 TEU است. 

از طرف دیگر، شرکت کشتیرانی مرسک توجه خود را بر روی کربن زدایی از آلاینده ها متمرکز کرده و در حال تحقیق بر روی سوخت های جایگزین برای حمل و نقل دریایی است. به همین جهت انتظار می رود در کوتاه مدت از انجام هرگونه سفارش بزرگ خودداری کند. در عوض این شرکت سرمایه گذاری زیادی در گسترش توانایی خود در تدارکات زنجیره تأمین انجام داده است.

با مقایسه استراتژی توسعه ناوگان و سفارشات مرسک، به راحتی می توان گفت که وقتی صحبت از تناژ خالص می شود،  MSC بزرگترین خط کانتینری در سال 2022 خواهد بود.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

موافقت با تمدید مجوز ساخت ۶ سازه دریایی در بنادر جنوب کشور

چ اردیبهشت 8 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه مدیرکل سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی از موافقت با تمدید مجوز ساخت ۶ سازه دریایی در بنادر جنوبی کشور خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، حمید خلیلی در این باره اظهار کرد: پس از بررسی‌های کارشناسی […]
موافقت با تمدید مجوز ساخت ۶ سازه دریایی در بنادر جنوب کشور

همچنین بخوانید: