موضوعات: سرخط خبرها

خورهای گناوه و بندرریگ پاکسازی شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مرین‌پرس، در این برنامه‌ها که با همکاری اداره حفاظت محیط زیست، بندرودریانوردی، شهرداری و انجمن‌های مردم نهاد و فعالان محیط زیست برگزارشد، زباله‌های این دو خور جمع آوری شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: هفته زمین پاک فرصتی مغتنم برای پاک نگهداشتن آب و خاک از وجود آلودگی و آلاینده‌ها است که به همین دلیل دوم اردیبهشت به عنوان روزجهانی زمین پاک نام‌گذاری شده‌است تا مردم نسبت به کره زمین حساس‌تر شوند.

کامبیز عبدالهی افزود: گرامیداشت زمین پاک در ایران به مدت یک هفته با برنامه‌های مختلف اجرا می‌شود که در این ارتباط اداره حفاظت محیط زیست شهرستان با هماهنگی سمن‌ها، شهرداری و اداره بندر ودریانوردی و شرکت مپنا برنامه‌های نمادینی در این شهرستان انجام داد.

                                                        

وی بیان کرد: نصب بنر در سطح شهر گناوه و بندر ریگ، انتشار پیام‌های محیط زیستی در فضای مجازی، پاک‌سازی خورهای بندر گناوه و ریگ و جنگل حرا بندرریگ و  هماهنگی با اداره بندر و دریانوردی و شرکت مپنا برای انجام مراسم‌ روز زمین پاک از عمده این برنامه‌ها است.

رئیس اداره بندرودریانوردی گناوه گفت: پاکسازی خور گناوه و محیط پیرامونی آن نقش بسزایی در ایمنی تردد شناورها  دارد که به مناسبت هفته زمین پاک باحضور دوست‌داران محیط زیست انجام شد.

داود بهادری افزود: پاکسازی خور بندرگناوه علاوه بر هفته هوای پاک، به صورت روزانه انجام می‌شود.  

شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

منبع

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت