پایش آب و رسوبات خلیج فارس پس از ۱۵ سال

زمان مطالعه: 1 دقیقه

مرین‌پرس/بوشهر معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر تدوین و ابلاغ استانداردهای آب محیطی در خزر و خلیج فارس، از پایش دقیق آب خلیج فارس از دریای عمان تا کرانه اروند خبر داد.

احمدرضا لاهیجان زاده از انعقاد قرارداد با پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی خبر داد و گفت: برای پایش آب های خلیج فارس و دریای عمان از طریق کشتی تحقیقاتی قراردادی منعقد کردیم که اقدام بسیار خوبی در راستای حفظ محیط زیست این منطقه است. 

وی افزود: بر اساس قرارداد منعقد شده مقرر شد سالی دو بار یک کشتی از عمان تا اروند در آبادان به طور گسترده نمونه برداری انجام دهد. بر این اساس پایش جامع از آب و رسوبات دریا صورت می گیرد. 

معاون سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه پایشی گسترده به این صورت در ۱۵ سال گذشته صورت نگرفته، گفت: این پایش از سال ۲۰۰۵ تا کنون، انجام نشده بود اما اکنون با تجهیزات نوین و ابزارهای مناسب پایش را شروع می کنیم. 

لاهیجان زاده خاطرنشان کرد: قرارداد این پروژه منعقد شده و به زودی کشتی حرکت می کند.

انتهای پیام

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

دولت با اصلاح مصوبه جایگزینی شناور‌های سنتی تجاری موافقت کرد

پ اردیبهشت 9 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، هیئت دولت در جلسه چهارشنبه خود که به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد، با اصلاح مصوبه مربوط به برنامه جایگزینی شناور‌های سنتی تجاری با ظرفیت کمتر از (۵۰۰) تُن موافقت کرد. براساس مصوبه هیات وزیران، ۳۰ درصد از ۵۰ […]

همچنین بخوانید: