تلاش برای ورود فناوری‌ های نوین به صنعت دریایی کشور

زمان مطالعه: 1 دقیقه

از جمله نیازهای صنعت دریایی برای توسعه یافتگی، وجود سندی ملی برای تزریق نوآوری‌ ها و فناوری‌های نوین به این حوزه است، بر همین اساس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تلاش است به این کار سرعت دهد.

به گزارش مرین‌پرس، ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرده که در تلاش است تا با بررسی و امکان‌سنجی تدوین سند در حوزه دریا و بنادر برای پذیرش فناوری‌های نوین، به این کار سرعت دهد.

این اقدامات تاثیری مثبت در کمک به افزایش ایمنی دریایی نیز دارد.  از جمله این اقدامات و پروژه‌ها می توان به طراحی و تولید انبوه “تجهیزات تخصصی نجات، تعلیق، فلوتیشن و مخازن انعطاف پذیر سوخت و آب نظامی و غیر نظامی”، “بومی‌سازی سامانه شبیه‌ساز پل فرماندهی کشتی NBO-100″، “بومی‌سازی سامانه‌های ارتباطی بین شناورها” و غیره نام برد. همچنین از مهمترین برنامه‌های آتی این ستاد پروژه هوشمندسازی بنادر و انتقال مدل هیدرودینامیکی خلیج فارس و دریای عمان است.

در این گروه 3 گام مهم برای پیشبرد فناوری‌هایی که نقشی تعیین‌کننده در تحقق ایمنی دریا دارد برداشته شده است. “یکپارچه سازی ملاحظات فناورانه با زمینه‌های استراتژیک کسب و کار و محصول و شتاب دادن به فرآیند تبدیل فناوری‌های نو به محصولاتی برای ایمنی از رهگذار سرمایه‌گذاری های درست” و “کاهش زمان توسعه محصولات” از جمله این اقدامات است.

برای ورود به کانال تلگرام و مشاهده اخبار کلیک کنید.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

فعالیت ۸۵۰ فروند شناور صیادی تون ماهیان در اقیانوس هند/۱۲ اردیبهشت؛ روز جهانی تون ماهیان

ی اردیبهشت 12 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه سید پرویز محبی در گفتگو با خبرنگار مرین‌پرس اظهار داشت: صید تون ماهیان اقیانوس هند، بخش عمده‌ای از چرخه صنعت شیلات ایران را به عهده دارد. معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، ادامه داد: هر ساله صید تون ماهیان توسط صیادان استان‌های سیستان و […]

همچنین بخوانید: