تشریح نتایج مثبت رفع تحریم بر حمل و نقل دریایی کشور/ استفاده از ظرفیت حداکثری حوزه بندری و دریایی در صورت احیای برجام/ بهره برداری مطلوب از توسعه زیرساختی بنادر ایران با رفع تحریم ها/ بازگشت تمامی خطوط بزرگ کشتیرانی به بنادر ایران در صورت احیای برجام

زمان مطالعه: 2 دقیقه



دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با بیان اینکه فشارهای امریکا باعث شد شرکت های کشتیرانی خارجی، به اجبار بنادر ایران را ترک کنند، گفت: در صورت احیای برجام، تمامی خطوط بزرگ کشتیرانی به بنادر ایران بازخواهند گشت.

مسعود پل مه در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در رابطه با تاثیر احیای برجام بر عملکرد دریایی و بندری کشور، اظهار داشت: پایه اصلی مراودات تجاری، حمل و نقل دریایی است و تا زمانی که امکان حضور خطوط کشتیرانی در بنادر ایران وجود نداشته باشد، شرکت کشتیرانی های خارجی تراز اول امکان فعالیت تجاری منظم و متداول در بنادر کشور را نخواهند داشت.

وی ادامه داد: فشارهای امریکا در مدت اخیر باعث شد تا به دلیل احتمال تحریم و محدودیت های ایجاد شده برای شرکت های کشتیرانی خارجی، آنها بنادر ایران را ترک کنند.

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با بیان اینکه احیای برجام موجب می شود تمامی خطوط کشتیرانی بزرگ به بنادر ایران بازگردند، گفت: این مسئله تاثیر بسیار مثبتی بر مبادلات تجاری کشور خواهد داشت و پویایی صادرات و واردات را رقم خواهد زد.

رونق فعالیت های حوزه دریایی و بندری

پل مه افزود: اثرات مثبت رفع تحریم بر حوزه بندری و دریایی بسیار زیاد است و در صورت تحقق آن، موارد متعددی رخ می دهد که می توان به کاهش کرایه حمل و نقل دریایی، کاهش هزینه انبارداری، کاهش مشکلات بیمه ای، کاهش هزینه دموراژ کالا و بهبود وضعیت سایر عملیات های مالی اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه احیای برجام در اقتصاد کلان ایران با کاهش نرخ تورم، رونق تولید و اشتغال آفرینی همراه خواهد بود، خاطرنشان کرد: تحقق این اهداف، تاثیر بسزایی نیز بر رونق فعالیت های در حوزه دریایی و بندری دارد.

50 درصد ظرفیت عملیات بندری ایران آزاد است

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر 50 درصد ظرفیت عملیات بندری ایران آزاد است، خاطرنشان کرد: به طور حتم در صورت احیای برجام و رفع تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا، به ظرفیت حداکثری در حوزه دریایی و بندری دست خواهیم یافت و این مسئله موجب می شود تا گردش بار و کار در بنادر افزایش یابد و شاهد افزایش میزان عملیات تخلیه و بارگیری در بخش های مختلف از جمله کانتیری، فله ای، جنرال کارگو و موادنفتی باشیم.

پل مه ادامه داد: بنادر کشور هم اکنون از ظرفیت کافی برخوردار هستند و در صورت رفع تحریم ها، ظرفیت آنها تکمیل خواهد شد و شکوفایی اقتصادی رقم خواهد خورد.

وی با اشاره به اینکه توسعه زیرساختی در بنادر کشور به خوبی طی چندسال اخیر از سوی سازمان بنادر و دریانوردی مدنظر قرار گرفته است، عنوان کرد: در صورت احیای برجام می توان از توسعه ایجاد شده در بنادر کشور در راستای بهبود وضعیت اقتصادی ایران بهره برد و از ظرفیت هایی که هم اکنون بدون استفاده مانده اند به بهترین شکل استفاده کرد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رونق تجارت کانتینر خالی در ۳ ماهه اول ۲۰۲۱

د اردیبهشت 13 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه   به گزارش گروه بین‌الملل مرین‌پرس، “Eleanor Hadland” تحلیلگر ارشد حمل و نقل دریایی در این زمینه گفت: تقاضا برای کانتینر‌های خالی و سرمایه گذاری در این بخش به گونه‌ای است که اکثر صاحبان صنایع ترجیح می‌دهند به جای حمل و نقل کالا در تولید کانتینر‌های […]

همچنین بخوانید: