رشد ۲۲۱ درصدی تردد شناور‌ها در بندرگاه خرمشهر

زمان مطالعه: 1 دقیقه

رشد ۲۲۱ درصدی تردد شناور‌ها در بندرگاه خرمشهر

 

نورالله اسعدی در گفتگو با خبرنگار مرین‌پرس افزود: در این مدت ۴۵ فروند شناور باری زیر یک هزار تن در این بندر تردد داشتند.

وی با اشاره به رشد ۳۵۹ درصدی بارگیری کالا‌های عمومی در بندر خرمشهر طی امسال اظهار داشت: بیش از هشت هزار و ۷۷۵ دستگاه کامیون در این مدت در بندر خرمشهر تردد داشتند که نشان دهنده فعالیت پویا و رونق استفاده از ظرفیت حمل و نقل دریایی از این بندر راهبردی است.

اسعدی در ادامه گفت: تخلیه و بارگیری کانتینری در بندر خرمشهر از ابتدای امسال تاکنون ۵۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر افزود: پارسال ۱۹۲ هزار و ۶۶۰ تن کالای کانتینری در بندر خرمشهر تخلیه و بارگیری شد که این میزان از نظر وزنی نسبت به سال قبل از آن، رشد ۱۸ درصدی و در عملیات بارگیری کانتینری در سال ۱۳۹۹ رشد ۱۴۶ درصدی را نشان می‌دهد.

اسعدی در ادامه از انجام تمام فرآیند‌های بندری و دریایی از ابتدای شیوع ویروس کرونا در بندر خرمشهر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و اظهار داشت: اتخاذ تمهیدات غیرحضوری برای کاهش تردد نمایندگان شرکت‌های کشتیرانی به بندر خرمشهر با دریافت درخواست به صورت سیستمی و تلفنی همچنین کنترل دریانوردان شناور‌های ورودی در لنگرگاه از اقدامات صورت گرفته در این راستا بوده است.

بندرخرمشهر هم اکنون در محدوده منطقه آزاد اروند واقع شده است.

همه تاسیسات بندری خرمشهر در جریان هشت جنگ تحمیلی رژیم بعثی عراق علیه جمهوری اسلامی ایران نابود شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

احیای برجام، خطوط بزرگ کشتیرانی را به بنادر ایران بازمی‌گرداند

د اردیبهشت 13 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقهدبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با بیان اینکه فشارهای امریکا باعث شد شرکت‌های کشتیرانی خارجی، به اجبار بنادر ایران را ترک کنند، گفت: در صورت احیای برجام، تمامی خطوط بزرگ کشتیرانی به بنادر ایران بازخواهند گشت. به گزارش مرین‌پرس به نقل از سازمان بنادر و […]

همچنین بخوانید: