بالغ بر ۱۶۰ میلیون بچه ماهی در خزر رهاسازی می شود

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش ایرنا، عظیم مدبری روز سه شنبه در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت : پرورش این تعداد بچه ماهی حاصل فرایند تکثیر در مراکز شهید انصاری، مرحوم یوسف پور سیاهکل و شهید بهشتی است و گونه های مختلف ماهیان استخوانی و خاویاری را شامل می شود.

وی در ادامه با اشاره به تولید ماهی در گیلان افزود : در سال گذشته پنج هزار ۴۵۱ کیلوگرم خاویار و ۸۶۱ تن گوشت ماهیان غضروفی (شامل؛ اوزون برون، شیپ و قره برون) در گیلان تولید شده که از این مقدار ۵۵ تن گوشت و هزار و ۱۴۰ کیلوگرم خاویار به کشورهای فرانسه، روسیه، امارات، چین، ارمنستان و آذربایجان صادر شده است.

وی قیمت هر کیلوگرم خاویار ایران در بازارهای هدف را ۷۰۰ دلار و هر کیلوگرم گوشت ماهیان غضروفی را ۱۲ دلارعنوان کرد و افزود : ارزش ریالی خاویار صادر شده ۱۸۳ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال و ارزش ریالی گوشت ماهی صادراتی ۱۵۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بوده است.

مدبری گفت : شیلات طی سال گذشته در مجموع ۳۳۵ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال در بخش ماهیان غضروفی درآمدزایی داشته است ضمن آنکه شیلات گیلان ۶۷ مزرعه صنعتی و سنتی پرورش ماهیان خاویاری دارد که از این تعداد ۴۸ مزرعه صنعتی و ۱۹ مزرعه خانگی است.

وی تصریح کرد : همچنین در سال ۹۹ شیلات استان پنج هزار و ۵۸۶ تن کیلکا به ارزش ۲۳۳ میلیارد ریال توسط ۲۱۴ صیاد و ۳۰ شناور در سواحل این استان صید کرد که این رقم نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشت.
به گفته مدبری، سال گذشته ۲ هزار و ۹۱ تن انواع ماهیان استخوانی به ارزش هزار و ۹۹۳ میلیارد ریال در سواحل استان گیلان صید شد که سهم ماهی سفید از این صید ۶۶ درصد، کفال ۳۱ درصد و سایر گونه ها ۳ درصد بود.
بندرانزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و اداره کل شیلات گیلان در این شهر ساحلی مستقر است.
 

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کانال پاناما تا سال 2030 کربن زدایی می شود

س اردیبهشت 14 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه کانال پاناما قصد دارد تا سال 2030 تمام عملیات مربوط به عبور و مرور از کانال را کربن زدایی کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مریلینک، ریکاورت واسکز مورالس، مدیر کانال پاناما گفت: ما در کانال […]
کانال پاناما، کربن زدایی، عملیات مربوط به عبور و مرور

همچنین بخوانید: