کانال پاناما تا سال 2030 کربن زدایی می شود

زمان مطالعه: 2 دقیقه



کانال پاناما قصد دارد تا سال 2030 تمام عملیات مربوط به عبور و مرور از کانال را کربن زدایی کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مریلینک، ریکاورت واسکز مورالس، مدیر کانال پاناما گفت: ما در کانال پاناما متعهد به اهداف پایدار انرژی هستیم، به همین دلیل به دنبال ایجاد ابزارها و شناسایی تغییرات مورد نیاز برای دستیابی به بازدهی هستیم که به ما به عنوان یک سازمان، برای رسیدن به اهداف تولید کربن صفر در عملیات، کمک می کند. 

وی ادامه داد: استراتژی اصلی ما، بهره برداری طولانی مدت و ماندگاری این آبراه است؛ تلاش های طولانی مدت ما در راستای به حداقل رساندن تأثیرات زیست محیطی، شامل ترغیب مشتریان به استفاده از سوخت های پاک و کاهش اثر کربن آنها خواهد بود.

به گفته مسئولان این آبراه جهانی، چهار وسیله نقلیه الکتریکی به عنوان بخشی از یک برنامه آزمایشی خریداری شده است که داده های لازم در مورد اطلاعات کل ناوگان کانال و وابستگی آنها به سوخت های فسیلی را جمع آوری می کند. بخشی از برنامه راهبردی کربن زدایی کانال پاناما شامل قایق های یدک کش و لنج هایی است که از سوخت های جایگزین استفاده می کنند. 

جایگزینی فرآیندهای بهینه تولید برق، استفاده از انرژی هیدرولیکی و اطمینان از اجرای مسئولیت های زیست محیطی و پایداری در کلیه امکانات و پروژه های زیرساختی از دیگر اقدامات برنامه کربن زدایی کانال است.

پنجره واحد دریایی پاناما با تسهیل روند ارائه مدارک برای مشتریان بین المللی که از این کانال عبور می کنند، کارآیی و روند کربن زدایی در روش های مختلف حمل و نقل را بهبود بخشیده است و هر ساله 3200 ساعت و بیش از 300000 فرم کاغذی صرفه جویی می کند.

کانال پاناما برای اولین بار بررسی میزان تولید کربن خود را در سال 2013 آغاز کرد تا عملیات خود را با اهداف جهانی کاهش انتشار آلاینده ها برای  سازگاری با تغییرات آب و هوایی هماهنگ کند. 

برنامه های این کانال برای خنثی کردن تولید کربن در سال 2017 با راه اندازی سیستم محاسبه میزان انتشار کربن، تقویت شد، ابزاری که نه تنها به خطوط حمل و نقل اجازه می دهد تا میزان انتشار گازهای گلخانه ای خود را در هر مسیر اندازه گیری کنند، بلکه باعث تقویت تحلیل کانال از گازهای گلخانه ای تولید شده در فرآیندهای متعدد کانال می شود. برنامه این کانال تا حذف کامل کربن از فعالیت ها تا سال 2030 طرح ریزی شده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مراکش به دنبال راه اندازی سیستم مدیریت بنادر هوشمند

س اردیبهشت 14 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه توسعه سیستم جدید اطلاعات مدیریت هوشمند بندر (PMIS) با هدف افزایش کارایی در بنادر مراکش آفریقا اجرا می شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از پورت استراتژی، شرکت Wärtsilä با همکاری بندر  تانگر مد در مراکش برای […]
مراکش، راه اندازی، سیستم مدیریت، بنادر هوشمند

همچنین بخوانید: