رشد ۸۷ درصدی تخلیه و بارگیری کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مرین‌پرس، قاسم عسکری نسب مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه، با ارائه گزارشی از عملکرد یک ماهه تخلیه و بارگیری انواع کالای نفتی و غیر‌نفتی در سال ۱۴۰۰ که به نام ” تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها ” نامگذاری شده است، اظهار داشت: طی یک ماهه سال جاری، در مجموع ۶۲۳ هزار و ۸۶۴ تن کالای نفتی و غیر‌نفتی در بنادر غرب هرمزگان تخلیه و بارگیری شد که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته، رشد ۸۷ درصدی به ثبت رسید.

عسکری نسب افزود: از این میزان، ۴۰۲ هزار و ۸۹۲ تن به جابه‌جایی فرآورده‌های نفتی و ۲۲۰ هزار و ۹۷۲ تن به کالا‌های غیرنفتی اختصاص داشته است که به ترتیب رشد ۷۲ درصدی و ۱۲۳ درصدی در این دو بخش از عملیات بندری را شاهد بودیم.

وی با اشاره به موقعیت استراتژیک بنادر غرب هرمزگان در زمینه تخلیه و بارگیری، صادرات و واردات کالا تصریح کرد: با توجه به ایجاد شرایط مناسب برای تخلیه و بارگیری انواع کالا‌های معدنی و مصالح ساختمانی و برخورداری بنادر غرب هرمزگان از تجهیزات مناسب بارگیری و برخورداری از مزیت‌های گمرکی و بندری و تسهیل و تسریع  در ترخیص و تخلیه کالا‌ها شاهد استقبال صاحبان کالا و صادرکنندگان مواد معدنی و کالا‌های غیر نفتی بوده ایم که این امر زمینه ساز افزایش تبادلات تجاری با کشور‌های حاشیه خلیج فارس و باعث ارتقاء عملکرد و رشد  ۸۷ درصدی تخلیه و بارگیری انواع کالای نفتی و غیر نفتی در غرب هرمزگان شده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

درخواست چین از فیلیپین: ادب را رعایت کن!

چ اردیبهشت 15 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه پس از آنکه وزیر خارجه فیلیپین در پیام توئیتری خود از واژه‌های نامرسوم در درخواستش برای خروج ناوهای چینی از آب‌های مورد مناقشه استفاده کرد، دولت پکن به این کشور تاکید کرد تا “آداب و معیارهای اساسی” را رعایت کرده و از “دیپلماسی بلندگویی” اجتناب کند. […]

همچنین بخوانید: