صید ساردین ماهیان در آب‌های استان بوشهر ممنوع شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

صید ساردین ماهیان در آب‌های استان بوشهر ممنوع شد

 

بهزاد حیدری در گفتگو با خبرنگار مرین‌پرس در بوشهر با بیان اینکه یکی از صیدگاه‌های مهم آبزیان خلیج فارس در استان بوشهر است، اظهار داشت: آبزیان به سبب صدمه وارد شدن به صیدگاه‌ها کاهش یافته که برای حفظ ذخائر آبزیان طرح‌هایی تدوین و عملیاتی شده است.

وی با اشاره به ممنوع شدن صید ساردین ماهی‌ها در آب‌های استان بوشهر تصریح کرد: صید ساردین ماهیان که مطابق با تقویم زمانی صید و بررسی‌های تحقیقاتی پژوهشکده میگوی کشور از ۲۱ آبان سال قبل در آب‌های استان بوشهر آزاد بود از اردیبهشت امسال ممنوع اعلام شد.

معاون شیلات استان بوشهر، صیدگاه اختصاصی ساردین ماهیان را آب‌های شهرستان‌های کنگان، عسلویه و دیر ذکر کرد و افزود: این نوع ماهیان سطح زی و مهاجرند و با شیوۀ پرساین یا محاصره‌ای و توسط قایق صید می‌شوند.

حیدری تعداد شناور‌هایی که به صید این گونه می‌پردازند را ۱۴ فروند عنوان کرد و افزود: این شناور‌ها سالیانه تا دو هزار تُن ساردین صید می‌کنند، اما امسال به سبب شرایط جوی نامساعد و تاثیر صید بی‌رویه با کاهش محسوسی در تناژ صید مواجه بوده‌اند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بازار مصرف این ماهی را به صورت تازه‌ خوری، خشک و کارخانه‌های پودر ماهی عنوان کرد و گفت: هر سبد ۲۰ کیلویی از این ماهی بین ۵۰  تا ۶۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

ارزش صید این آبزی سالیانه ۵۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود که درآمد نسبتاً مناسبی عاید صیادان محلی می‌کند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

خرید و اهدای 26 میلیارد ریال تجهیزات برای بیمارستان امام علی(ع) چابهار از سوی سازمان بنادر/ ایجاد کریدور لجستیکی و پارک 100 هکتاری بهاران؛ دو پروژه بزرگ سازمان بنادر در چابهار/ قدردانی نماینده چابهار از توجه سازمان بنادر به مسئولیت‌های اجتماعی

چ اردیبهشت 15 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خرید و اهدای تجهیزات بیمارستانی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی به بیمارستان امام علی(ع) چابهار در راستای کمک به مسئولیت های اجتماعی، گفت: ایجاد کریدور لجستیکی و پارک 100 هکتاری بهاران؛ دو پروژه […]
خرید و اهدای 26 میلیارد ریال تجهیزات برای بیمارستان چابهار از سوی سازمان بنادر

همچنین بخوانید: