آغاز پروژه ساخت اسکله تفریحی در سواحل مکران/ توسعه امکانات گردشگری در تالاب خورآذینی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

 

آغاز پروژه ساخت اسکله تفریحی در سواحل مکران/ توسعه امکانات گردشگری در تالاب خورآذینی

رضا برومند در گفتگو با خبرنگار مرین‌پرس اظهار داشت: با توجه به طرح توسعه سواحل مکران، گردشگری در منطقه سیریک به عنوان قلب ساحل مکران در دستور کار اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قرار گرفته است.

مدیر سابق اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان ادامه داد: یکی مهمترین جاذبه‌های توریستی سواحل سیریک، تالاب خورآذینی است که ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در این منطقه توریستی در حال انجام است.

به گفته وی، طی سال‌های گذشته آب و برق و جادۀ دسترسی به تالاب خورآذینی به عنوان یکی از مناطق مهمی توریستی هرمزگان ایجاد شده است.

برومند با اشاره به اینکه ساخت برج پرنده نگری در این تالاب  از سال گذشته اجرایی شده است، بیان داشت: از آنجا که تالاب خورآذینی محل سکونت پرندگان بسیار زیبا و نیز میزبان پرندگان مهاجر است، لذا احداث برج پرنده نگری باعث افزایش استقبال تورهای طبیعت گردی به این منطقه خواهد شد.

وی در ادامه گفته‌های خود همچنین به ساخت ساحل گردشگری سیریک اشاره کرد و یادآور شد: این پروژه سامل ساخت آلاچیق و نیز محوطه سازی در ساحل جهت ایجاد فضای گردشگری ساحلی در شهرستان سیریک است.

مدیر سابق  اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، خاطرنشان ساخت: همچنین ایجاد رستوران شناور دریایی در آبهای ساحلی سیریک و نیز کافی شاپ شناور به عنوان پروژه های مهم توسعه توریسم دریایی منطقه در نظر گرفته شده‌اند.

به گفته وی، اجرایی شدن پروژه‌های مذکور نیازمند حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی است که مواردی نیز در این راستا تقاضای خود را به اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان ارائه داده‌اند.

برومند همچنین از انجام پروژه‌های مطالعاتی جهت ساخت اسکله تفریحی در ساحل سیریک به عنوان منطقه توریستی مکران خبر داد و بیان داشت: بدون شک با ساخت اسکله تفریحی و راه اندازی شناورهای تفریحی در این منطقه، شاهد رونق بیش از پیش گردشگری در سواحل مکران خواهیم بود.

 

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تشدید کنترل مرز‌های دریایی خوزستان برای مقابله با شیوع کرونا

چ اردیبهشت 15 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه سردار لطفعلی پاکباز در گفتگو خبرنگار مرین‌پرس افزود: ماموران دریابانی با هماهنگی بین بخشی همه ترددها در مناطق دریایی و بندری را تحت کنترل دارند و هر روزنه‌ای که احتمال داده می شود در شیوع ویروس کرونا تاثیر گذار است مسدود می کنند. وی گفت: بر […]

همچنین بخوانید: