گزارش سازمان‌های مردم نهاد دربارۀ آلوده بودن آب شستشوی اسکرابر

زمان مطالعه: 1 دقیقه

گزارش سازمان‌های مردم نهاد دربارۀ آلوده بودن آب شستشوی اسکرابر

 

به گزارش گروه بین‌الملل مرین‌پرس، گزارش‌های جدید منتشر شده نشان می‌دهد تخلیۀ آب شستشوی اسکرابر به محیط زیست دریایی و جانوران آسیب وارد می‌کند.

سازمان ICCT (International Council on Clean Transportation) در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد: پساب تخلیه شدۀ شستشوی اسکرابر اثرات زیانباری بر محیط زیست دریایی وارد می‌کند، زیرا ۸۰ درصد از پساب‌های اسکرابر در ۲۰۰ مایلی سواحل آزاد تخلیه می‌شوند که اکثر آن‌ها در نزدیکی کانال پاناما و تنگۀ مالاکا صورت می‌گیرد.

در ادامۀ گزارش آمده است: محتوای آبِ شستشوی اسکرابر که دارای فلزات سنگین می‌باشد به مرجان‌ها و سایر پستانداران دریایی آسیب وارد کرده و باعث آلودگی محیط زیست دریایی می‌شود.

این سازمان پیشنهاد کرده که IMO باید طی فراخوانی جلوی تخلیۀ آب شستشوی اسکرابر در مناطق ویژۀ دریایی با حساسیت‌های ویژه را ممنوع کند و به مرور زمان نسبت به ممنوع کردن کشتی‌های مجهز به اسکرابر اقدام کند، زیرا کشتی‌ها باید همیشه از سوخت پاک استفاده کنند و کشور‌ها و بنادر نباید اجازۀ تخلیۀ آب شستشوی اسکرابر را در سواحل بدهند.

در همین حال اتحادیه حمل و نقل پاک CSA نیز ضمن رد برخی  موارد قید شده در گزارش ICCT اعلام کرد: در این زمینه باید تحقیقات و پژوهش‌های جدیدی انجام شود و این اتحادیه از چنین تحقیقاتی استقبال می‌کند، زیرا فرضیه‌های مطرح شده در گزارش ناقص است و مجموعۀ بررسی شده از نمونه‌های پساب شستشوی آب اسکرابر در محدوده‌های کوچک بوده که نیاز به بررسی مجدد دارد.

در پایان این گزارش آمده است در مطالعات میدانی گزارش ICCT نمونه‌هایی از دو کشتی ذکر شده که در سال ۲۰۱۴ در دریا تردد داشته‌اند به همین جهت گزارش یاد شده فاقد اعتبار و ارزش تحقیقاتی است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نجات یک فروند قایق صیادی در آبراه اروند با تلاش نیروهای امداد و نجات بندر و دریانوردی خرمشهر

ج اردیبهشت 17 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه یک فروند قایق صیادی در آبراه اروند با تلاش نیروهای امداد و نجات بندر و دریانوردی خرمشهر از خطر غرق شدن نجات یافت. به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، با اعلام مرکز فرعی تجسس و خرمشهر مبنی بر اضطرار و […]
نجات یک فروند قایق صیادی در آبراه اروند

همچنین بخوانید: