لایروبی “شنبه‌بازار روگا” بندرانزلی آغاز شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه



مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به آغاز لایروبی شنبه‌بازار روگا بندرانزلی گفت: با توجه به عدم انجام لایروبی طی ۳۴ سال گذشته، با انباشت گل‌ولای بیش از ۶۰ هزار مترمکعب مواجه هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دربانوردی،  حمیدرضا آبایی با تاکید بر اینکه اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان در راستای تعامل شهر و بندر اقدام به برداشت گل و لای مصب رودخانه به روش بارج و بیل کرده است، اظهار داشت: نشست لای به دلایل مختلف از جمله ورود فاضلاب های شهری و صنعتی افزایش چشمگیری داشته و در این پروژه با انباشت گل و لای بیش از ۶۰ هزار مترمکعب مواجه هستیم.

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه ما با استفاده از روش های مختلف لایروبی و استفاده از امکانات شرکت های بومی و فعال در این زمینه به دنبال ایجاد شرایطی هستیم که بتوانیم بدون ایجاد خلل برای تردد قایق ها و معیشت مردم در این آبراه‌ اقداماتی صورت دهیم، خاطرنشان کرد: ابتدا با استفاده از بارج و بیل های مکانیکی بازو بلند وارد این مقوله شدیم.

آبایی با بیان اینکه در صدد آن هستیم که سرعت اتمام پروژه را افزایش دهیم، تصریح کرد: اگر همین طور پیش برویم می توانیم مواد لایروبی را از کف این رودخانه خارج کرده و یک عمق مناسبی را ایجاد کنیم تا گردش آب نیز با سرعت بیشتری جریان داشته باشد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بنادر آسیایی در صدر جدول بهترین بنادر دنیا از نظر عملکرد

ی اردیبهشت 19 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه بر اساس شاخص جهانی عملکرد بنادر کانتینری، بنادر آسیایی در 50 رتبه برتر قرار گرفتند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از بانک جهانی، بندر یوکوهاما در ژاپن در در جدیدترین شاخص بنادر جهان از نظر عمکلرد که […]
بنادر آسیایی، بهترین بنادر دنیا، عملکرد، رتبه بندی، عملکرد

همچنین بخوانید: