وی گفت: این محموله سوخت قاچاق قرار بود به دلالان سوخت در خلیج فارس به صورت غیرقانونی فروخته شود، ولی قاچاقچیان در این هدف ناکام ماندند.
فرمانده پایگاه دریابانی ماهشهر گفت: در این ارتباط چهار متهم به قاچاق سوخت بازداشت و شناور حامل سوخت نیز به یکی از پایگاههای دریابانی منطقه هدایت شد تا این محموله تحویل نماینده شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران شود.
سرهنگ راشدنیا گفت: قاچاقچیان به بهانه صیادی و فعالیت تجاری، سوخت یارانهای دریافت کرده و پس از چند روز بدون هیچ فعالیت صیادی و دریانوردی اقدام به فروش سوخت به شناورهای عبوری میکنند.
وی بر برخورد با پدیده قاچاق سوخت در آبهای ساحلی ماهشهر و آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران با هدف خروج غیرقانونی این سرمایه ملی تاکید کرد.
استان خوزستان با ۵۰۰ کیلومتر نوار ساحلی و آبراهی همواره در معرض پدیده قاچاق سوخت بوده است.
با این بگیر و ببند ها در زمینه سوخت انواع شناور ها تجارت دریایی ایران را به روز سیاه نشاندند …در دریا سوخت باید آزاد باشد حال راهکار آن با مسئولین ..
سوخت بعصی وقتها بعنوان تعادل و توازن در کشتی استفاده میشود و اگر دیدگاه فقط بگیر و ببند باشد شرایط ناخوش آیندی برای دریانورد ایجاد میشود …
همچنین تجارت دریایی ایجاب میکند که تاجر تغییر نسیر بدهد و به مسیر پرسودتری ترابری نماید که نیازمند سوخت فوری است …
کیفیت سوخت نیز در پالایشگاه های ایران بروز نشده و کیفیت آن برای موتورهای جدید بسیار پایین است…
بدلیل کم بودن حجم سوخت مثل ماشینی که چراغ بنزینش روشن شود آشغال و جرم و کثافت به فیلتر و موتور راه پیدا میکند و مالک بدبخت میشود …
لذا این وضعیت نیازمند کار کارشناسی و بنفع تجارت کشور باید اصلاح شود …