بنادر سبز استراتژی جدید اروپا

زمان مطالعه: 2 دقیقه



بندر آنتورپ بلژیک با همکاری ذینفعان بندری در اروپا، برنامه ای 5 ساله برای سبز کردن بنادر دریایی اروپا ارائه کرده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مریتایم اگزکتیو، یک کنسرسیوم بین المللی متشکل از 46 شرکت، به رهبری بندر آنتورپ بلژیک، در حال راه اندازی یک برنامه جدید با تمرکز بر سبز شدن بنادر دریایی اروپا هستند. این برنامه 5 ساله که در اواخر سال جاری آغاز خواهد شد، تمام جنبه های عملیاتی بندر را شامل شده و به دنبال راه حل هایی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در بنادر است.

این پروژه که به عنوان پروژه پیشگامان شناخته می شود، شامل بنادر پیشرو، اپراتورهای ترمینال، شرکت های حمل و نقل، موسسات دانش بنیان، توسعه دهندگان فناوری و سازمان های دولتی خواهد بود. 

یک کمک 30 میلیون دلاری از برنامه European Horizon 2020 برای انجام 19 پروژه به این طرح اختصاص داده شده است. پروژه های مورد نظر شامل تولید و تحویل انرژی سبز، طراحی بنادر پایدار، بهینه سازی و تحول دیجیتالی است.

آنیک دی ریدر، عضو شورای بندر آنتورپ گفت: این پروژه یک نقطه عطف مهم برای بندر آنتورپ و کل جامعه بندری است و همچنین نشان می دهد که برنامه های بلندپروازانه ما در مسیر درست قرار دارد؛ ما می خواهیم از این پروژه عنوان اهرمی برای تقویت بیشتر پایداری بستر بندر و جایگاه بندر خود به عنوان بزرگترین بندر سبز اروپا استفاده کنیم.

در طول این برنامه، بنادر شرکت کننده تمام جنبه های فعالیت های بندری، از فعالیت های ترمینال، تغییر در مود حمل و نقل و سوخت گرفته، تا مدل های همکاری و تولید، ذخیره و مصرف انرژی را بررسی می کنند.

از جمله اقداماتی که برای این برنامه درنظر گرفته شده می توان به تولید انرژی های تجدید پذیر و معرفی وسایل نقلیه برقی، سازگاری ساختمان ها و شبکه های گرمایشی برای بهره وری از انرژی های تجدیدپذیر، اتوماسیون بندر، راه اندازی سیستم عامل های دیجیتالی برای ارتقا مودهای حمل و نقل و همچنین بهینه سازی تردد وسایل نقلیه، شناورها و کانتینرها اشاره کرد.

مقامات بندر آنتورپ قصد دارند این بندر را تا سال 2050 به یک بندر بدون کربن تبدیل کنند و معتقدند که بنادر سبز فقط از طریق مشارکت و گفتگوی فعال با شبکه گسترده ای از ذینفعان ایجاد می شود.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

از بحران مالی کشتیرانی عبور کردیم/ رکورد حمل ۲۰ میلیون تن در ۱۴۰۰

س اردیبهشت 21 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش خبرگزاری مرین‌پرس به نقل از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، محمدرضا مدرس خیابانی در نشست هماهنگی مدیران این شرکت گفت: موضوع مهم، پایبند بودن به سند راهبردی ۱۴۰۴ و اجرای آن است؛ البته قطعاً برنامه موجود نیاز به بازنگری دارد، زیرا مطابق با ظرف زمانی […]

همچنین بخوانید: