طرح مطالعاتی احداث کریدور خطوط جامع بندر خلیج فارس درحال انجام است/ ایجاد بستر مناسب برای ارائه خدمات بهتر به بخش خصوصی در فرآورده های نفتى/ پذیرش شناورهای سایز بزرگ و اتصال آن به مخازن بندر خلیج فارس

زمان مطالعه: 2 دقیقه



مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: طرح مطالعاتی احداث کریدور خطوط جامع بندر خلیج فارس با هدف ایجاد بستری مناسب برای ارائه خدمات هرچه بهتر به بخش خصوصی و تسهیل در امر واردات و صادرات فرآورده های نفتى در حال انجام است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی،  علیرضا محمدی کرجی ران هدف از اجرای این طرح مطالعاتی را ساماندهی و افزایش بهره برداری از حداکثر ظرفیت های اسکله و سایتهای نفتی در بندرخلیج فارس بیان کرد.

وی ایجاد بستری مناسب برای خدمات بهتر به بخش های خصوصی در واردات و صادرات فرآورده های نفتی بر اساس استانداردهای معتبر را از دیگر اهداف پروژه یاد شده برشمرد .

به گفته محمدی کرجی ران با احداث کریدور خطوط جامع بندر خلیج فارس علاوه بر افزایش حجم عملیات تخلیه و بارگیری فرآورده های نفتی، بهره روری از اسکله ها نیز افزایش یافته و به تبع آن شاهد کاهش ماندگاری شناورها در لنگرگاه خواهیم بود.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی خاطر نشان کرد: با اتصال تمامى شرکت های سرمایه گذار به محوطه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر شهید رجایی انتقال فرآورده های متنوع سبک و سنگین نیز از طریق ریل به مخازن مستقر در بندر خلیج فارس امکان پذیر خواهد شد.

وی ادامه داد: با ساماندهی و احداث خطوط جدید امکان پذیرش شناورهای سایز بزرگ و اتصال آن به مخازن بندر خلیج فارس فراهم خواهد شد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعتبار در نظر گرفته شده برای قرارداد مطالعه را 12 میلیارد ریال و اعتبار پیش بینی شده جهت اجرای عملیات عمرانی را رقمی بالغ بر 16 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در ابتدا 15 شرکت به این خطوط متصل شده و بر اساس طرح، در آینده تمامی شرکت های سرمایه گذار نفتی واقع در بندر شهید رجایی از این خطوط بهره مند خواهند شد.

محمدی کرجی ران ابراز امیدواری کرد: با اجرای این طرح امکان اتصال پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس و پالایشگاه بندرعباس بدون واسطه و به صورت مستقیم به مخازن نفتی موجود در بندر شهید رجایی فراهم خواهد شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

گم شدن یک روبات استخراج ‏کننده کبالت در اعماق اقیانوس

چ اردیبهشت 22 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه یک روبات استخراج‌ کننده در اعماق دریا در یک ماموریت آزمایشی برای بیرون آوردن سنگ‌های غنی از کبالت و نیکل از کف اقیانوس آرام، از کار افتاد و در اعماق اقیانوس، آرام گرفت. به گزارش مرین‌پرس از وب سایت خبری ماینینگ ویکلی، بعد از اینکه یکی […]

همچنین بخوانید: