تکنولوژی های هوشمند؛ راه حل چالش های بنادر

زمان مطالعه: 2 دقیقه



اتوماسیون و فناوری های هوشمند از جمله هوش مصنوعی هنوز هم ، راه حل بزرگترین چالش های صنعت دریایی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از ریسرچ گیت، یکی از دیدگاه های مهم ارائه شده در وبینار Port technology Internatonal با موضوع “دستیابی به پایداری در بنادر از طریق سیستم اتوماسیون خودکار و همکاری زنجیره تأمین” این بود که بنادر باید از داده هایی که جمع می کنند استفاده بهتری داشته و از هوش مصنوعی برای کارآمدی، اتصال و پایداری عملیات استفاده کنند.

رفیق سواش، بنیانگذار شرکت سیستم های اتوماسیون AIDrivers، مدعی است که پایداری تنها در صورتی حاصل می شود که بنادر به طور مداوم قادر به شناسایی فرصت ها برای افزایش کارامدی باشند و هوش مصنوعی می تواند آنها را قادر به انجام این کار کند.

 

ارائه خدمات مطلوب بندری با هوش مصنوعی

 

وی معتقد است:  پایداری واقعی؛ توانایی شناسایی فرصت ها و پیشرفت ها است و هوش مصنوعی می تواند به حل چنین مسائلی کمک کند، مسائلی که با استفاده از مدل های ریاضی یا روش های سنتی مهندسی  و عدم دسترسی به داده ها قابل درک و حل نیستند؛ هوش مصنوعی می تواند  خدمات بندری را نطلپب کند.

با افزایش تقاضا برای کالاهای کانتینری به ویژه در میان همه گیری COVID-19 و افزایش روزافزون ابعاد کشتی های کانتینری، اهمیت فناوری هایی مانند هوش مصنوعی و اتوماسیون در صنعت بنادر برجسته تر شده است. افزایش فشار بر عملیات ها باعث شده بنادر و ترمینال ها به دنبال راه هایی برای افزایش اتصال و مدیریت بهتر زیرساخت ها به روشی سازگار با محیط زیست شوند.

از دیگر مشکلات عمده بنادر در سال های اخیر افزایش میزان داده های به دست آمده و نحوه ذخیره سازی و استفاده بهینه از آنها برای کارآیی بیشتر عملیات بوده است. این امر مستلزم اتصال ناوگان حمل و نقل به سیستم پایش اطلاعات محوطه بندری و کانتینری و جمع آوری اطلاعات مورد نیاز است.

شبکه یکپارچه اطلاعات کنترل می شود

 

جی پاندیا، بنیانگذار اصلی گروه راه حل های ایگو در این خصوص گفت: اتصال قبلا یک چالش بود اما امروز این چالش کمتر و کمتر شده است. ما امروزه از طریق آخرین راه حل های فناوری، داده ها ی مربوط به حرکت و جایجایی کانتینرها در محیط بندری را چند میلی ثانیه به سیستم رایانش ابری متصل به بخش خدمات بندر انتقال می دهیم. ظهور 5G و فناوری بهبود یافته انتقال اطلاعات به ما این امکان را می دهد که دائماً به تجهیزات بندری متصل باشیم و شبکه یکپارچه اطلاعات را کنترل کنیم.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آغاز عملیات آبنگاری چند پرتوی مولتی بیم در حوضچه بندر شهید رجایی

چ اردیبهشت 29 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه عملیات آبنگاری(هیدروگرافی) چند پرتوی مولتی بیم در حوضچه بندر شهید رجایی از هفته پایانی اردیبهشت ماه آغاز شد. در این روش، اشعه های صوتی در شعاع مشخصی (به عنوان نمونه در عملیات   فعلی بندر شهید رجایی ۱۲۰ درجه شامل ۶۰ درجه چپ و […]
عملیات، آبنگاری، پرتوی مولتی بیم، حوضچه بندر شهید رجایی

همچنین بخوانید: