ظرفیت‌های منطقه آزاد چابهار به کشورهای دیگر معرفی شود

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مرین‌پرس/سیستان و بلوچستان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد هندوستان با تاکید براینکه ارتباط بین تجار ایرانی، هندی باید به صورت مجازی هم فراهم شود تصریح کرد: چابهار در مسیر توسعه بوده و ظرفیت‌های آن باید به کشورهای دیگر معرفی شود.

به گزارش مرین‌پرس مهدی شاهرخی شامگاه چهارشنبه در نشستی با مدیران و فعالان اقتصادی چابهار، هدف از این دیدار را ایجاد ارتباطات مستقیم میان نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با دست اندرکاران داخلی دانست.

وی افزود: در این نشست‌ها کوشش می‌کنیم فرصت‌ها و موانع توسعه بندر چابهار و پروژه‌های مرتبط با آن را مرور و شناسایی کنیم تا در راستای وظایف محوله، حمایت‌های قابل ارائه از سوی وزارت امور خارجه را در مسیر درست خود قرار دهیم.

شاهرخی اظهار داشت: به ثمر نشستن تلاش‌های منطقه ویژه و بهره گیری از ظرفیت‌های خارجی، نیاز به استفاده از نظرات کارشناسان و هم‌افزایی همه حوزه ها دارد.

حسن نوریان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی پاکستان نیز گفت: وارد کردن تکنولوژی روز دنیا و جذب سرمایه‌گذار با منشا خارجی و جذب گردشگر خارجی سه برنامه‌ محوری در حوزه دیپلماسی اقتصادی معرفی شده است.

وی افزود: صادرات کالاهای غیرنفتی در راستای وابستگی کمتر به اقتصاد نفتی، صدور خدمات فنی و مهندسی و اعزام نیروی کار ماهر با توجه به حجم بالای فارغ‌التحصیلان از اولویت‌های اقتصادی کشور برشمرده شده است.

وی با بیان اینکه نقش وزارت خارجه تسهیل‌گری روابط اقتصادی و بازرگانی است، گفت: وزارت امور خارجه متولی بحث تجارت خارجی نیست اما باید همه ارکان اقتصادی کشور به کمک وزارت خارجه بیایند.

نوریان با اشاره به تحولات توسعه‌ای اخیر در حوزه شرق کشور، افتتاح دو مرز پیشین و ریمدان را  گام بزرگی در  توسعه شرق کشور بر شمرد و گفت مذاکرات مربوط به بازارچه‌های مرزی ادامه دارد و در سفر اخیر وزیر امور خارجه پاکستان، تفاهم‌نامه آن امضا شد و چشم‌انداز خوبی در این حوزه وجود دارد.

وی گفت: در آذرماه امسال نمایشگاه اختصاصی صنعت ساختمان در کراچی برگزار می‌شود و قرار است یک بخش ویژه نیز به پاویون جمهوری اسلامی ایران اختصاص داده شود و در چابهار هم اگر ظرفیتی در حوزه صنعت ساختمان وجود دارد؛ فعالان اقتصادی می‌توانند ورود کنند.

سرکنسول ایران در کراچی با اشاره به روادید تجار تصریح کرد: طی ماه‌های اخیر پاکستان زیرساخت‌های ویزای تجار ایرانی را به صورت الکترونیکی و فرودگاهی ایجاد کرده است و بازرگانان ایرانی هم می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی اظهار داشت: پیشنهادی از سوی فعالان گردشگری مطرح  شده مبنی بر این که مسافران به صورت دریایی از کراچی به چابهار سفر کنند زیرا به صورت زمینی مشکلاتی وجود دارد و در این میان چابهار هم می‌تواند سهمی در حوزه گردشگری خارجی داشته باشد.

انتهای پیام

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

دنیا به تحول بی‌سابقه و سریع‌ در تولید انرژی نیاز دارد

پ اردیبهشت 30 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه آژانس بین‌المللی انرژی می‌گوید بدون اتخاذ تدابیر قاطع دست یافتن به هدف «اقلیم خنثی» در سال ۲۰۵۰ امکان‌پذیر نیست. کارشناسان این آژانس خواستار یک تحول بی‌سابقه و هرچه سریع‌تر در حوزه تولید انرژی شده‌اند. به گزارش «مرین‌پرس» از دویچه وله، کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) هشدار […]
دنیا به تحول بی‌سابقه و سریع‌ در تولید انرژی نیاز دارد

همچنین بخوانید: