محیط زیست استحصال زمین را از خور سلطانی بوشهر متوقف کرد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مرین‌پرس، فرهاد قلی نژاد روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: خور سلطانی یکی از آبراه‌های دریایی مهم بوشهر و یک اکوسیستم غنی است که در ورودی شهر بوشهر منظرگاه زیبایی را خلق کرده اما در سال‌های اخیر این خور در توسعه شهری، تغییراتی داشته و بخش‌هایی از آن تخریب شده‌است.

وی بیان کرد: با این وجود هنوز برخی از تصمیم‌‏ها از سوی دستگاه‌های اجرایی موجب تهدید آن می‌شود.

قلی نژاد یادآور شد: آخرین تخریب آن تخلیه نخاله‌های ساختمانی در ورودی بلوار امام علی (ع) در سال‌های اخیر بوده که با پخش و تسطیح این نخاله‌ها بخشی از خور خشک شده‌است که بدلیل ادامه روند، اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر به این اقدام اعتراض و با اخطار و شکایت، این تخریب‌ها را متوقف کرده‌است.

وی گفت: براساس قانون حفاظت، احیا و مدیریت تالاب‌ها و آیین نامه اجرایی آن، خورها به عنوان تالاب محسوب می‌شود و هر گونه تخریب و آلودگی آنها ممنوع است، اما با این وجود در سال‌های اخیر موجودیت و حیات برخی از خورهای استان بوشهر نظیر خور سلطانی، لشکری و بردستان تهدید شده‌است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: این اداره کل در ۲ سال گذشته با هر گونه تخریب، تصرف و استحصال خورها به عنوان اکوسیستم‌های حساس و ارزشمند مخالفت کرده‌است.

وی عنوان کرد: امروز مهمترین تغییرات بدلیل توسعه و ایجاد امکانات شهری در حریم خوریات سلطانی و لشکری در حال انجام است که باید موجودیت و محدوده این تالاب‌ها روشن و حفظ شود زیرا بر اساس قوانین و مقررات هر گونه تخریب و استحصال تالاب‌ها  ممنوع است.

قلی نژاد اعلام کرد: اکنون فعالیت تخریبی این خور متوقف شده اما لازم است سایر ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی مسئول و متولی در این ارتباط نیز توجه و همکاری لازم را داشته باشند زیرا تالاب‌ها از اکوسیستم‌های حساس هستند که غنا و تنوع زیستی ارزشمندی دارند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اکونومیست: استفاده از انرژی های تجدیدپذیر تسریع شده است

ش خرداد 1 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه اکونومیست بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی می گوید که در سال 2020 با اینکه تقاضا برای سوخت های فسیلی کمتر شده اما سرعت نصب ظرفیت های جدیدانرژی های تجدیدپذیر افزایش یافته است. به گزارش «مرین‌پرس»  تقاضا برای انرژی در سال 2020 به دلیل تعطیلی […]
اکونومیست: استفاده از انرژی های تجدیدپذیر تسریع شده است

همچنین بخوانید: