موضوعات: سرخط خبرها

اکونومیست: استفاده از انرژی های تجدیدپذیر تسریع شده است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

اکونومیست بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی می گوید که در سال 2020 با اینکه تقاضا برای سوخت های فسیلی کمتر شده اما سرعت نصب ظرفیت های جدیدانرژی های تجدیدپذیر افزایش یافته است.

به گزارش «مرین‌پرس»  تقاضا برای انرژی در سال 2020 به دلیل تعطیلی کارخانجات و توقف رفت و آمد مردم از خانه تا محل کار تا 4 درصد کاهش یافت. با این حال یک بخشی از تولید انرژی در کره زمین به رشد خود ادامه داد: تجدیدپذیرها.

آژانس بین المللی انرژی می گوید که تولید انرژی های تجدیدپذیر به بالاترین سرعت خود در دو دهه گذشته رسید. ظرفیت جدید انرژی های تجدیدپذیر هم سال گذشته 45 درصد رشد داشت و در کل دنیا 280 گیگاوات ظرفیت جدید به این نوع انرژی اضافه شده است. این مقدار ظرفیت جدید نصب شده از میزان ظرفیت تولید شده انرژی در آلمان بیشتر بوده است.

اکونومیست می گوید دلیل این میزان افزایش ناگهانی ظرفیت تجدیدپذیرها مربوط هست به یارانه های دولتی کنار گذاشته شده از سوی دولت های آمریکا، چین و ویتنام. به همین دلیل است که در سه ماهه چهارم سال 2020 نسبت به سه ماهه آخر سال 2019 دو برابر ظرفیت تجدیدپذیر جدید اضافه شده است.

انرژی بادی، خورشیدی و برق آبی بیشترین میزان افزایش ظرفیت را نشان می دهد.

ژاپن

چین 80 درصد از این ظرفیت های جدید نصب شده در بخش خورشیدی و بادی ساحلی را از آن خود کرده است.

آژانس بین المللی انرژی انتظار افزایش ظرفیت مشابه در تولید انرژی های تجدیدپذیر را در چند سال آینده دارد و انتظار دارد 270 گیگاوات ظرفیت چدید امسال اضافه شود.

منبع

مدیر سایت