مرکز پرورش ماهی خاویاری در رومشکان لرستان ایجاد می‌شود

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش ایرنا، اسفندیار حسنی مقدم روز یکشنبه به رسانه ها اعلام کرد: ماهیان خاویاری از جمله گرانبها ترین محصول در بین آبزیان می باشد و پرورش آن نقش مهمی در اشتغال زایی و ارزآوری دارد و لرستان نیز مستعد تولید این محصول است.

وی افزود: تا قبل از سال ۹۳ فعالیت پرورش خاویار  در استان صورت نمی گرفت اما در حال حاضر ظرفیت زیر ساختی بیش از یکهزار تن تولید ماهیان خاویاری ایجاد شده و  مجتمع پرورش ماهی خاویاری به ظرفیت ۶۰۰ تن در حال فعالیت است.

به گفته وی پرورش ماهیان خاویاری پر سودترین سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی است، چرا که هر میزان خاویار تولید شود، دارای بازار مصرف بوده و یا صادر می شود.

حسنی مقدم با اعلام اینکه وزن ماهی خاویار تا مرحله استحصال خاویار به بیش از ۱۰۰ کیلوگرم می رسد و هر ماهی خاویاری ١٠ درصد وزن خود خاویار دارد، تصریح کرد: هر کیلوگرم خاویار به قیمت ۲۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد، ضمن اینکه قیمت گوشت ماهیان خاویاری بین ۱۸۰ تا ۳۵۰ هزار تومان است که این امر باعث افزایش درآمد تولید کنندگان و ایجاد اشتغال می شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی لرستان افزود: در این راستا سازمان جهاد کشاورزی لرستان در جهت افزایش تولید و ایجاد اشتغال با اختصاص زمین جهت اجرای پروژه ها از  اراضی ملی و یا مستثنیات و همچنین تسهیل در صدور مجوزها، از شروع عملیات احداث بنا تا رسیدن به مرحله تولید و اشتغال با سرمایه‌گذاران نهایت تعامل و همکاری را خواهد داشت.

۱۴ هزار نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در شیلات لرستان ایجاد شده و سرانه مصرف ماهی این استان هفت تا هشت کیلوگرم می باشد در حالیکه این میزان در کشور ۱۲ کیلوگرم عنوان شده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ضرورت حرکت روابط عمومی های وزارت راه و شهرسازی به سمت ارتباطات نوین جهانی/ برنامه فانوس دریایی کمک زیادی به شناخت مردم از مشاغل دریایی و حمل و‌نقل دریایی کرد/ روابط عمومی ها باید فعال و تأثیرگذار باشند

ی خرداد 2 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیشرفت تکنولوژی های ارتباطی بر ضرورت تحول در شیوه‌های ارتباطی با جامعه تاکیدکرد و گفت: روابط عمومی های این وزارتخانه باید به سمت ارتباطات نوین حرکت کنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، […]
ضرورت، حرکت روابط عمومی، وزارت راه و شهرسازی، ارتباطات نوین جهانی

همچنین بخوانید: