باید حداکثر برداشت از مخازن نفتی داشته باشیم

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران با اشاره به شرایط اقتصاد انرژی جهان و پیش‌بینی‌های جهانی از تقاضای نفت در دهه‌های آینده، برداشت حداکثری از مخازن نفتی را اجتناب‌ناپذیر خواند و گفت: به این ترتیب، هر فعالیتی برای بهبود افزایش ضریب بازیافت نفت بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش «مرین‌پرس» از شانا، علیرضا سلمان‌زاده در نشستی مشترک با حضور  ابراهیم طالقانی، مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران و جعفر توفیقی، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت که به‌منظور اعلام آغاز تزریق نانوسیال در مخزن سورمه میدان بلال برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: این طرح با کار جمعی پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت، پژوهشگاه صنعت نفت و نفت فلات قاره ایران به مرحله اجرای پایلوت رسیده است و امیدواریم پایلوت طرح نیز نتایج قابل‌قبولی به همراه داشته باشد.

وی ضمن قدردانی از تلاش همکاران خود در بخش‌های مختلف این طرح، ادامه داد: به همت کارکنان شرکت نفت فلات قاره در سال‌های اخیر و در سخت‌ترین شرایط تحریمی و با دست بسته، اقدام‌های زیادی در حوزه تولید و تأمین کالا، بازسازی و نوسازی تجهیزات، تحقق صرفه‌جویی‌های ارزی به مقدار قابل‌توجه و … انجام شده است و کارکنان این شرکت با همه توان پای کار ایستاده‌اند.

در نشستی که به میزبانی شرکت نفت فلات قاره ایران با حضور مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران و رئیس پژوهشگاه صنعت نفت و با برقراری ارتباط زنده تصویری با سکوی نفتی بلال برگزار شد، آغاز اجرای پایلوت عملیات تزریق نانوسیال به مخزن سورمه میدان نفتی بلال اعلام و مطرح شد که این عملیات در گام نخست با هدف تزریق ۱۸ هزار بشکه نانوسیال در چاه ۱۰ این میدان در دستور کار است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تعمیرات یدک کش "نیمروز" در بندر شهید رجایی آغاز شد

ی خرداد 2 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه مرین‌پرس مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: عملیات استقرار یدک کش “نیمروز” اعزامی از بوشهر بر روی سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی در راستای تحقق شعار سال “تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها”با موفقیت انجام شد. به گزارش مرین‌پرس به نقل از ایرنا، علیرضا محمدی کرجی […]

همچنین بخوانید: