تکثیر ۳۴ میلیون بچه ماهی گرمابی در گنبدکاووس آغاز شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

غلامحسن قزاق روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق پیش بینی انجام شده تا پایان فصل بهار ۳۴ میلیون بچه‌ ماهی یک تا ۱۰ گرمی از این ۲ کارگاه که وسعتی معادل ۵۰ هکتار دارند، تولید و سپس برای ادامه مراحل رشد به مزارع پرورش ماهیان گرمابی گلستان و دیگر استان‌ها منتقل می‌شود.

وی افزود: باتوجه به اهمیت و نحوه تکثیر بچه ماهی گرمابی، نظارت دقیقی توسط کارشناسان شیلات شهرستان بر عملکرد این واحدها که توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شدند، صورت می‌گیرد.

قزاق از فعال بودن ۱۱۰ مزرعه، ۶۹ آب‌بندان و ۹۵ استخر ۲ منظوره پرورش ماهی گرمابی از چهار گونه “فیتوفاک، کپور، آمور و بیگ‌هد” به مساحت سه هزار هکتار در شهرهای گنبد، کلاله، مینودشت، گالیکش و مراوه‌تپه واقع در شرق گلستان خبر داد و گفت: در این بین گنبدکاووس با تولید سالانه ۱۰ هزار تن ماهیان گرمابی، رتبه نخست تولید این گونه از ماهیان را در استان دارد.

رییس اداره شیلات گنبدکاووس، سطح تولید ماهیان گرمابی و سردابی شرق گلستان را در سال گذشته ۱۱ هزار تن اعلام کرد و افزود: هم اکنون با پایان کار آبگیری، رهاسازی و پرورش بچه‌ ماهی‌ها در مزارع، آبندان‌ها و استخرهای ۲ منظوره شهرستان‌های تحت مدیریت این اداره آغاز شده است.

به گفته قزاق بخشی از تولید ماهیان گرمابی شرق گلستان در استان مصرف و بیشتر آن نیز به سایر نقاط کشور از جمله تهران ارسال می‌شود.

رییس اداره شیلات گنبدکاووس ادامه داد: شرق گلستان شرایط لازم را برای افزایش مزارع و آب‌بندان‌ها و توسعه استخرهای ۲ منظوره با استفاده از آب چاه‌های کشاورزی و مکانیزه‌ کردن مزارع، پرورش ماهیان گرمابی و خاویاری و نیز آبزی پروری در قفس دارد.

گنبدکاووس به دلیل شرایط اقلیمی خشک و نیمه بیابانی آن از شهرستان‌های مستعد پرورش ماهیان گرمابی در استان گلستان است.

حوزه مدیریتی شیلات گنبدکاووس شامل شهرهای گنبدکاووس، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

انجام تعمیرات شناورهای خدماتی استان های جنوبی ایران در هرمزگان

ی خرداد 2 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از انجام موفقیت آمیز عملیات استقرار یدک کش “نیمروز” اعزامی از بوشهر بر روی سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی خبر داد و گفت: در کنار خدمات رسانی به شناورهایی که در گستره دریایی هرمزگان فعالیت می‌کنند، تعمیر و راه‌اندازی شناورهای […]

همچنین بخوانید: