آمادگی پایانه جاسک برای دریافت و بارگیری نفت خام از دریای عمان

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از پیشرفت 98 درصدی پایانه نفتی جاسک در بخش راه‌ اندازی خبر داد و گفت: این پایانه برای دریافت، انتقال و بارگیری نفت خام از طریق گوی شناور صادراتی آمادگی کامل دارد.

به گزارش مرین‌پرس، محمد مشکین‌فام، در حاشیه دیدار از مراحل ساخت طرح پایانه نفتی جاسک، فرآیند پیشرفت این طرح در بخش‌های خشکی و دریایی را مطلوب ارزیابی کرد و ضمن قدردانی از تلاش تیم‌های اجرایی در بخش کارفرما و پیمانکاران توانمند داخلی در شرایط سخت تحریمی و محدودیت‌های فعالیت در دوره مواجهه با همه‌گیری ویروس کرونا، اظهار کرد: به دلیل تجربه و تخصص در اجرای طرح‌های فراساحلی، احداث این پایانه نفتی به شرکت نفت و گاز پارس سپرده شد و خوشبختانه با تلاش بی‌وقفه همکارانم، این طرح به پیشرفت قابل ملاحظه‌ای رسیده است.

وی با اشاره به تلاش‌هاي انجام‌شده و روند اجرای کار اظهار کرد: با بهره‌برداری از فاز نخست این پایانه صادراتی به عنوان آخرین حلقه از طرح راهبردی انتقال نفت خام از گوره به جاسک در خردادماه سال جاری، ایران به موقعیتی ویژه در خارج از حوزه خلیج فارس دست یافته و با هدف کاهش وابستگی به تنگه هرمز و امکان دسترسی آسان‌تر به مشتریان خارجی، برای نخستین بار از دریای عمان نفت صادر می‌کند.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به اعلام ارسال نفت خام از مبدأ گوره به سمت جاسک توسط شرکت ملی نفت در روزهای اخیر گفت: مطابق با برنامه‌ریزی‌های انجام شده از هم‌اکنون برای دریافت، انتقال و بارگیری نفت خام توسط نفتکش‌های صادراتی از سواحل مکران آماده هستیم.

بر اساس این گزارش، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، پنجشنبه هفته گذشته (30 اردیبهشت 1400) با حضور در منطقه کوه‌مبارک واقع در استان هرمزگان، از تأسیسات، مسیرهای فرآیندی، محدوده ساحلی، اسکله و ساختمان‌های صنعتی و غیرصنعتی در حال احداث پایانه نفتی جاسک دیدار کرد.

مشکین‌فام در حاشیه این دیدار میدانی، در جلسه‌ای که با حضور سرپرست طرح و پیمانکاران داخلی برگزار شد، در جریان آخرین اقدامات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار گرفت.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هیچ خدمه هندی وارد بندر خرمشهر نشده است

ی خرداد 2 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، نورالله اسعدی ظهر امروز یکشنبه در گفتگویی رسانه‌ای با تأکید بر اینکه تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی در بندر خرمشهر اجرا می‌شود، گفت: همه اقدامات لازم برای کنترل کشتی‌های ورودی به بندر خرمشهر انجام شده است. وی، شیوع نوع جهش یافته کرونای هندی اشاره کرد و افزود: […]

همچنین بخوانید: