موضوعات: شیلات

۵۱ هزار قطعه بچه ماهی تیلاپیا در خراسان جنوبی رهاسازی شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

فرهاد نایب‌زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری ۲۵ تن ماهی تیلاپیا در استان خراسان جنوبی تولید شود.

وی گفت: ماهی تیلاپیا جزو ماهیان گرم‌آبی است که دوره پرورش آن از ۱۲۰ تا ۱۸۰ روز با دمای مطلوب ۲۷ تا ۳۰ درجه است.

مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه پرورش ماهی تیلاپیا با آب‌های شور و لب شور سازگار است افزود: میزان شوری آب برخی منابع آبی استان به دلیل خشکسالی‌های چند سال اخیر بالا رفته است که از این ظرفیت برای پرورش ماهی تیلاپیا استفاده می‌شود.

وی اظهار داشت: امسال ۱۶۵ هزار قطعه بچه ماهی گرم‌آبی در استخرهای پرورش ماهی استان خراسان جنوبی رهاسازی شد.

نایب‌زاده گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان خرداد امسال حداقل ۳۰ هزار قطعه بچه ماهی گرم‌آبی دیگر در استخرهای ذخیره آب کشاورزی استان رهاسازی شود.

وی بیان کرد: ماهی‌ها رهاسازی شده از نوع آمور و کپور هستند و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری هزار و ۵۵۰ تن ماهی در این استان تولید شود.

مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: بیش از ۷۰۰ استخر پرورش آبزیان در خراسان جنوبی وجود دارد و سال گذشته هزار و ۴۶۳ تن ماهی در این استان تولید شد.

وی از رهاسازی ۵۰۰ هزار لارو کپور ماهیان برای اولین بار در یکی از استخرهای پرورش ماهی شهرستان قاینات خبر داد و گفت: این لاروها از زهک استان سیستان و بلوچستان حمل شده است.

مجوز پرورش ماهی تیلاپیا سال ۱۳۹۸ در چهار استان کشور از جمله خراسان جنوبی صادر شد و توسعه پرورش ماهی تیلاپیا پویایی صنعت آبزی‌پروری را در این استان کویری در پی داشته است.

منبع

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت