استخر پرورش ماهی بدون مجوز سنندج مشمول دریافت غرامت نمی‌شود

زمان مطالعه: 2 دقیقه

حمید حسین‌پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی یکی، ۲ روز اخیر در برخی از رسانه‌ها و کانال‌های تلگرامی خبری مبنی بر تلف شدن ماهی یکی از استخرهای پرورش ماهی سنندج به دلیل قطعی برق منتشر شده است.

وی اضافه کرد: به دنبال بررسی‌های انجام شده این واحد در حال حاضر فاقد هرگونه مجوز بهره‌برداری و کارت شناسایی به عنوان پرورش دهنده ماهی از طرف سازمان نظام مهندسی و جهاد کشاورزی استان است.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: این فرد در استخری ۱۵۰ مترمربعی اقدام به تولید ۶ تن ماهی با وزن ۱۸۰ کیلوگرم و سه تن ماهی حدود یک کیلوگرمی کرده است.

حسین‌پور با بیان اینکه براساس نظر کارشناسان بیش از ظرفیت آب موجود اقدام به رهاسازی ماهی در این استخر شده است، گفت: به دلیل قطعی برق در چند روز اخیر یک هزار و ۲۰۰ کیلوگرم ماهی در این استخر تلف و معدوم شده است.

وی با اشاره به اینکه بیمه و غرامت شامل این واحد و هر واحدی که فاقد مجوز باشد تعلق نمی‌گیرد، یادآور شد: به همه مجتمع‌ها و مزارع پرورش ماهی استان اطلاع رسانی شده که امسال با توجه به خشکسالی رهاسازی را بر مبنای میزان مجوز آب خود انجام دهند.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه تاکنون از مجتمع‌ها و مزارع پرورش ماهی استان گزارشی مبنی بر تلفات ماهی ناشی از قطعی برق اعلام نشده است،افزود: علاوه براین اطلاع رسانی شده که با توجه به امکان قطعی برق ، مراکز پرورش ماهی از سالم و فعال بودن ژنراتورهای برق خود اطمینان حاصل تا در صورت نیاز از آن استفاده کنند.

تولید آبزیان در این استان به ۲ صورت گرم آبی و سردآبی است که تولید ماهیان گرم آبی در ۶ منبع آبی در قالب ۶ تعاونی صیادی برای ۴۸۷ نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نشان ممتاز بنگاه برتر تولید به مهندس محمدرضامدرس خیابانی نائب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اهداء شد

چ خرداد 5 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، سال گذشته(۱۳۹۹) از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «جهش تولید» نامگذاری شد و وزارت تعاون با توجه به تعدد و تنوع وظایف و مسئولیت‌های حاکمیتی، سیاستگذاری و راهبری صندوق‌های بازنشستگی در سطوح مختلف، همه توان خود را برای تحقق این شعار به […]

همچنین بخوانید: