۲۰ میلیارد ریال برای ایجاد سایت پرورش آبزیان سردآبی اشنویه اختصاص یافت

زمان مطالعه: 1 دقیقه

عبدالسلام مام‌عزیزی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سایت پرورش آبزیان سردآبی “بیمضرته “با هدف تکثیر و اصلاح نژاد انواع ماهی در فازهای متفاوت در این شهرستان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت طرح از لحاظ اقتصادی و جنبه منحصر به فرد بودن آن که قابلیت صادرات به کل کشور را دارد این طرح در اولویت قرار گرفت.

فرماندار اشنویه افزود: موقعیت مکانی خاص این مجتمع از لحاظ بکر بودن و قرار گرفتن در نواحی کوهستانی با شرایط جغرافیایی خاص از اصلی‌ترین شرایط جهت ایجاد این طرح است که مناطق کوهستانی “تاله‌جار” در محدوده “بیمضرته ” با دارا بودن شرایط لازم جهت اجرای این طرح پیشنهاد شده که پس از بررسی‌ها و مطالعات کارشناسان و جلسات متعدد مورد موافقت قرار گرفت.

وی گفت: مساحت این طرح ۱۸ هزار متر مربع است و با اجرای این طرح برای ۷۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود که قابلیت تبدیل به قطب صادرات انواع متفاوت و اصلاح شده گونه های مختلف ماهی را در کشور دارد.

مام‌عزیزی ادامه داد: اعتبار اولیه این طرح با درنظرگرفتن بازه‌ زمانی لازم به سازمان جهادکشاورزی و بخش خصوصی به عنوان مجری طرح اختصاص یافته که امیدواریم با تسریع در اخذ استعلامات به زودی شاهد بهره‌برداری از این طرح باشیم.

به گزارش ایرنا، ۹ مزرعه پرورش ماهی شامل هشت واحد فعال و یک واحد غیرفعال با تولید سالیانه ۴۲۷ تن در این شهرستان فعالیت دارند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

احتمال غرق شدن کشتی سنگاپوری X-Press Pearl

پ خرداد 6 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش گروه بین‌الملل مرین‌پرس، تصاویر گرفته شده از صحنه‌های آتش سوزی نشان می دهد که آتش بیشتر نقاط کشتی را در بر گرفته است، در عین حال تیم‌های هندی و سریلانکایی حاضر در محل حادثه  از نشت مواد نفتی و محموله‌های شناور در دریا  گزارش […]

همچنین بخوانید: