توافق ایران و روسیه برای پایش ذخایر آبی و آلاینده ها در خزر

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش ایرنا خاوازی در پایان نشست با رئیس شیلات روسیه که کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشت، در گفت و گو با خبرنگاران تصریح کرد: در خصوص بعضی از گونه ها که دانش فنی آن موجود نیست و برای ما خیلی مهم هست که بتوانیم جمعیت انها را  دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان افزایش دهیم  از تجربه علمی روسیه کمک می گیریم.

 وی گفت: مقرر شد فهرست سرمایه گذاران علاقه مند در زمینه شیلات در ایران و روسیه تهیه شود تا با هماهنگی هایی که انجام خواهد شد به صورت زنجیره وار در صید و صیادی و آبزی پروری با هم کار کنند و در سفری که وزیر کشاورزی روسیه و رئیس سازمان شیلات این کشور به ایران خواهند داشت این مورد در دستور کار قرار خواهد گرفت.

در این خصوص برای اینکه این تفاهمنامه ها خیلی جدی پیگیری شود  در یازدهمین کنفرانسی که قرار شد در روسیه برگزار شود رئیس سازمان شیلات و معاون وزارت کشاورزی در امور تحقیقات کشاورزی در این همایش شرکت خواهند کرد.

وزیر جهاد کشاورزی به همراه معاونین این وارتخانه روز پنجشنبه برای سفری دو روزه با هدف توسعه همکاری ها با روسیه در بخش کشاورزی وارد مسکو شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آب‌های شمال غرب خلیج فارس مواج است

ش خرداد 8 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه   محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مرین‌پرس افزود: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‌های هواشناسی، آب‌های شمال غرب خلیح فارس به علت وزش باد نسبتاً شدید مواج و ناپایدار است. وی گفت: تردد شناور‌های سبک در آب‌های شمال غرب خلیج فارس به علت احتمال […]

همچنین بخوانید: