صید ماهی حلوا سفید در صیدگاه‌های خوزستان ممنوع شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

فتح الله ابوعلی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:ممنوعیت صید ماهی حلوا سفید براساس تحقیقات علمی انجام شده توسط پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور مستقر در اهواز و تصمیم کمیته مدیریت صید استان خوزستان به دلیل فصل تخم ریزی این گونه آبزی دریایی و حفاظت از ذخایر آبزیان اعمال می‌شود.
وی اظهار داشت: برای هماهنگی های بیشتر و اطلاع رسانی دقیق صیادان، از اول خرداد نیز صدور مجوز صید برای ماهی حلوا سفید در دفاتر صدور مجوز ممنوع اعلام شده بود.
ابوعلی گفت:در صورت مشاهده صید این ماهی ارزشمند در صیدگاه های استان، با متخلفان طبق قانون رفتار خواهد  شد و متخلفان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.
ممنوعیت دوره‌ای صید گونه‌های مختلف آبزیان دریایی در صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس به صورت محدود با هدف حفاظت از ذخایر آبزیان در طول سال اعمال می‌شود.
یک هزار و ۶۹۸ فروند شناور لنج و قایق صیادی در ۱۰ بندر و هفت صیدگاه خوزستان، به فعالیت صیادی مشغول هستند و معیشت ۴۰ هزار نفر در استان از این طریق تامین می‌شود.
حلوا سفید از ممتازترین و گران قیمت ترین ماهی های جنوب محسوب می شود، این ماهی از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار است و در جهان مشتریان فراوانی دارد.
به گزارش ایرنا صید بی‌رویه و خارج از فصل ممنوعیت ، فشار بیش از حد به ذخایر آبزیان ، استفاده از روش های غیرقانونی و مخرب در صید دریایی همچون صید ترال ، نگاه محض برخی سودجویان به صید ماهی ، قاچاق صید به کشورهای همسایه به خصوص کویت ، ورود شناورهای کشورهای بیگانه به صیدگاههای منطقه ، سنگینی ناوگان صید و صیادی و  صید غیرمجاز توسط قایق ها و شناورهای فاقد پروانه از چالش های صید و صیادی در خوزستان است.
پارسال حدود ۴۵هزار تن انواع ماهی و میگوی دریایی در صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس و آبهای ساحلی خوزستان صید شد.
میزان صید سالانه در صیدگاههای خوزستان و محدوده شمال غرب خلیج فارس به دلایل یاده شده رو به کاهش است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

۵ مسیر فناورانه توسعه پایدار دریاها

د خرداد 10 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه رییس پژوهشگاه اقیانوس شناسی و علوم جوی ایران را چهل و هفتمین کشور دنیا در دسترسی به سواحل توصیف کرد و گفت: رتبه ایران در علوم اقیانوسی ۲۴ و ۲۵ است، ولی اطلاعات ما از دریاها کم است؛ از این رو تلاش داریم تا دانش جامعه […]

همچنین بخوانید: