آخرین وضعیت تکمیل مجتمع بندری نگین بوشهر/ فاز اول تا پایان نیمه نخست امسال به اتمام می رسد/ ارتقاء ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر به 16 میلیون تن/ آمادگی بندر برای پذیرش سرمایه گذاری در حوزه جنرال کارگو، کانتینری و نفتی

زمان مطالعه: 2 دقیقه



مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر از اتمام فاز نخست مجتمع بندری نگین تا پایان نیمه نخست سال جاری خبر داد و اعلام کرد: با تکمیل این فاز، مجتمع بندری نگین آماده پذیرش سرمایه گذاری در حوزه جنرال کارگو، کانتینری و نفتی می شود.

سیاوش ارجمندزاده در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوری، در رابطه با آخرین وضعیت تکمیل مجتمع بندری نگین، با اشاره به اینکه طی 2.5 سال گذشته تاسیسات زیربنایی، جاده های دسترسی به ترمینال ها، شبکه آبرسانی، برق، فاضلاب، اطفاء حریق و…مدنظر قرار گرفت، اظهار داشت: در نیمه نخست سال جاری فاز اول به پایان می رسد و مجتمع بندری نگین آماده پذیرش سرمایه گذاری در بخش های جنرال کارگو، کانتیرنی و نفتی است.

 

ظرفیت های ایجاد شده در حوزه جنرال کارگو، کانتینری و نفتی

 

وی ادامه داد: در حوزه کانتینری ظرفیتی معادل 600 هزار  TEU، در حوزه نفتی 2 میلیون تن و در حوزه جنرال کارگو ظرفیتی معادل 1 میلیون تن دیده شده است و علاوه بر این یک میلیون تن نیز برای صادرات اسکله نفتی لحاظ شده تا ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا 8 میلیون تنی بندر بوشهر به 16 میلیون تن ارتقا پیدا کند. 

 

امکان توسعه مجتمع بندری نگین در صورت سرمایه گذاری بخش خصوصی

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر با بیان اینکه پس از اتمام فاز نخست مجتمع بندری نگین، فضا برای سرمایه گذاری بخش غیردولتی آماده می شود، عنوان کرد: در صورت سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی، امکان توسعه مجتمع بندری نگین در آینده باز هم وجود دارد.

ارجمندزاده ادامه داد: با توجه به اینکه بندر بوشهر یکی از بنادر قدیمی کشور است، از نظر پشتوانه های اجتماعی  و مردمی از شرایط مناسبی برخوردار و علاوه بر این دارای پسکرانه بندری است که بر ظرفیت های بندر می افزاید.

پتانسیل اجتماعی بالای بندر بوشهر

وی با تاکید بر پتانسیل اجتماعی بالای بندر بوشهر، خاطرنشان کرد: بندر در محدوده شهر قرار دارد و مجتمع بندری نگین با فاصله نزدیکی از شهر قرار گرفته و از دسترسی مناسبی بهره می برد، همچنین دسترسی به پسکرانه بندر خارج از شهر قرار دارد و مزاحمتی برای شهر ایجاد نمی کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر با بیان اینکه پس از تکمیل فاز نخست مجتمع بندری نگین، امکان فعالیت های ارزش افزوده ای و لجستیکی فراهم می شود و با توجه به ترمینال های موجود امکان صادرات فراهم خواهد شد، گفت: شرایط برای صادرات با ایجاد مجتمع بندری نگین تسهیل می شود و فعالان اقتصادی می توانند به بهترین شکل ممکن در این زمینه اقدام کنند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هوای شهر‌های ساحلی خوزستان در شرایط سالم /موج گرما در جنوب

س خرداد 11 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه   به گزارش خبرنگار مرین‌پرس، شاخص کیفی هوای آبادان و خرمشهر۶۱، ماهشهر ۹۲ و شادگان و هندیجان به ۹۳رسید. این شاخص‌های زیست محیطی نشان دهنده هوای سالم می‌باشد. در صورتی‌که شاخص کیفی هوا بین اعداد ۵۱ تا ۱۰۰ قرار گیرد، نشان دهنده وضعیت هوای قابل قبول […]

همچنین بخوانید: