متانول سبز، جایگزینی مناسب برای سوخت های دریایی

زمان مطالعه: 1 دقیقه

بنا بر اعلام‌ یک شرکت حمل و نقل فنلاندی، متانول سبز می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای جایگزینی سوخت های متداول دریایی و کاهش میزان انتشار کربن باشد.

به گزارش مرین‌پرس از مریتایم اگزکتیو، مدیران ارشد شرکت حمل و نقل فنلاندی Wärtsilä معتقدند پیشرانه های دریایی با سوخت متانول پتانسیل بالایی برای حمل و نقل بدون کربن دارند. گرچه متانول حاصل از گاز طبیعی به دلیل انتشار در حین تولید گزینه ای با کربن بالا است، اما متانول مصنوعی ساخته شده از هیدروژن سبز یک انتخاب کم کربن جذاب برای صنعت دریانوردی به شمار می رود.

راجر هولم، رئیس شرکت Marine Power & EVP در این خصوص می گوید: ما از سال ۲۰۱۵ از موتورهایی با سوخت متانول استفاده می کنیم؛ این فناوری در حال حاضر برای استفاده وجود دارد و از دیدگاه ما، این سوخت کم کربن می تواند گزینه بسیار مناسبی به عنوان سوخت جایگزین دریایی باشد.

به گفته مدیر تحقیق و توسعه و مهندسی Wärtsilä Juha Kytölä، کشتی های امروزی را می توان با صرف هزینه کم برای استفاده از سوخت متانول آماده کرد. این فرآیند به مالک کمک می کند تا با کمترین هزینه میزان تولید کربن کشتی ها را طبق قوانین جدید کاهش دهند. به عنوان مثال، کشتی که مجهز به مخزن سوخت استیل برای LNG است، می تواند از همین سیستم ذخیره سازی برای متان سنتتیک، آمونیاک سبز یا متانول نیز استفاده کند.

امروزه فناوری چند سوختی در دسترس است. بنابراین موتورهای احتراقی پتانسیل عظیمی را حتی برای کاهش سریع انتشار کربن فراهم می کنند. فناوری موتورهای انعطاف پذیر برای سوخت های دریایی مسیر جدیدی را برای کشتی های موجود و کشتی هایی که به تازگی ساخته می شوند فراهم می کنند تا انتقال از سوخت های متداول به سوخت های سبز راحت تر و سریع تر باشد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کانستیتوشن قدیمی ترین کشتی در حال ماموریت جهان !

چ خرداد 12 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه قدیمی ‌ترین کشتی شناور در حال مأموریت در جهان، یک ناوچه سنگین با بدنه چوبی و سه دکل است که در سال 1797 شروع به کار کرد. به گزارش مرین‌پرس، قدیمی ‌ترین کشتی شناور در حال مأموریت وابسته به نیروی دریایی در جهان، یک ناوچه سنگین […]

همچنین بخوانید: