احتمال هجوم گله‌های ملخ دریایی به مناطق ساحلی خوزستان

زمان مطالعه: 1 دقیقه

احتمال هجوم گله‌های ملخ دریایی به مناطق ساحلی خوزستان

 

خدارحم امیری زاده در گفتگو با خبرنگار مرین‌پرس افزود: برای مقابله با هجوم احتمالی ملخ دریایی، اکیپ‌های مجهز در مناطق هندیجان، ماهشهر، آبادان، خرمشهر و شادگان به حال آماده باش هستند.

وی منشاء ملخ‌های دریایی را مناطق شرقی عربستان سعودی عنوان کرد و افزود: در ماه‌های نخست امسال برخی مناطق ساحلی خوزستان همچون آبادان، اروندکنار و هندیجان شاهد ریزش ملخ‌های دریایی بودند که با هماهنگی بین بخشی و مشارکت مردم و کشاورزان بومی، این آفت ویران کننده مهار شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در ادامه افزود: برای ردیابی و پایش آفت ملخ دریایی در مناطق ساحلی خوزستان از پهپاد استفاده خواهد شد تا کانون تجمع ملخ‌های دریایی سرکوب شود.

امیری زاده با اشاره به اینکه هم اکنون آمادگی‌های لازم برای مقابله با ریزش و حرکت تهاجمی ملخ‌های دریایی در مناطق ساحلی خوزستان ایجاد شده است، افزود: در سال‌های اخیر نیز شاهد هجوم ملخ دریایی به مناطق ساحلی خوزستان بوده‌ایم که متعاقب آن خسارات زیادی به کشاورزان و عرضه‌های منابع طبیعی در مناطق ساحلی خوزستان وارد کردند.

ملخ‌هایی صحرایی از آن جهت که از فراز آسمان خلیج فارس عبور می‌کنند به ملخ دریایی مشهور هستند.

نخستین گله‌های ملخ دریایی در سال‌های اخیر در بهمن ماه ۱۳۹۷ در شهر بندری هندیجان مشاهده شد و متعاقب آن در بسیاری از مناطق ساحلی و فراساحلی خوزستان حرکت تهاجمی به خود گرفتند و خسارات زیادی به کشاورزی، مناطق طبیعی و عرصه‌های محیط زیست خوزستان وارد کردند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ثبت رکورد تخلیه و بارگیری یکی از بزرگترین کشتی‌های کانتینری

چ خرداد 12 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، مدیر شعبه کانتینری ناحیه جنوب شرق شرکت سینا گفت: کارکنان این شرکت موفق شدند عملیات تخلیه و بارگیری بر روی یکی از بزرگترین کشتی‌های کانتینری اقیانوس پیما که در ترمینال دو کانتینری بندر شهید رجایی پهلو گرفته بود را در کمترین زمان ممکن […]

همچنین بخوانید: