۵۰هزارمیلیارد ریال در بزرگترین طرح پرورش کشور سرمایه گذاری می شود

زمان مطالعه: 1 دقیقه

فریدون همتی شامگاه چهارشنبه در نشست مشترک بررسی روند اجرایی و جذب سرمایه گذار برای راه اندازی طرح پرورش میگوی بندرلنگه با اعضای هیات مدیره شرکت شهرک های کشاورزی کشور افزود: با راه اندازی این طرح، سالانه نزدیک به ۸۰ هزار تن محصول تولید خواهد شد و زمینه اشتغال مستقیم بیش از پنج هزار و ۴۰۰ نفر را فراهم می‌شود.
وی بیان داشت: باتوجه به اعلام آمادگی موسسه اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد شهید مبنی بر سرمایه گذاری به منظور اجرا و بهره برداری از سایت ۹ هزار و ۳۷۰ هکتاری پرورش میگوی مهرگان، همکاری جامع و کاملی به منظور عملیاتی کردن این طرح مهم صورت خواهد گرفت.
استاندار هرمزگان اظهارداشت: بزرگترین مزیت واگذاری این طرح در قالب مدل پیشنهادی، حفظ مدیریت یکپارچه، سرعت بخشی در استفاده از ظرفیت بالقوه اراضی به منظور توسعه بخش کشاورزی، ایجاد اشتغال و همچنین نداشتن اتکاء به منابع دولتی برای راه اندازی این طرح است.
 همتی افزود: این میزان اشتغال فقط مربوط به راه اندازی استخرهای پرورش میگو است که با فعال شدن صنایع جانبی و واحدهای فرآوری، زنجیره طولانی اشتغال در این منطقه ایجاد می‌شود.
نشست بررسی روند اجرایی و جذب سرمایه گذار در بزرگترین سایت پرورش میگوی کشور با حضور استاندار هرمزگان، اعضای هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی کشور، رییس سازمان امور اراضی، نمایندگان سازمان شیلات و رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در تهران برگزار شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اعلام جزئیات حادثه ناو لجستیکی و آموزشی خارک

پ خرداد 13 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش خبرنگار مهر، علی رئوفی چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران، بیان داشت: روز گذشته ناو لجستیکی آموزشی خارک که در حال انجام یک ماموریت آموزشی با حدود ۴۰۰ نفر از خدمه و دانشجویان بود در نزدیکی آب‌های بین المللی و در آب‌های داخلی دچار مشکل […]

همچنین بخوانید: