ساختار سازی و رفع موانع آبزی پروری در مجلس بررسی می شود

زمان مطالعه: 2 دقیقه

سید جواد ساداتی نژاد پنجشنبه شب در بازدید از طرح‌های شیلاتی استان هرمزگان اظهارداشت: این طرح با هدف تحول کشاورزی و شیلات کشور در سه گام تعریف شده که گام نخست آن خرید تضمینی و گام دوم پشتیبانی و رفع موانع تولید محصولات کشاورزی و گام سوم طرح جهش تولیدات شیلاتی و آبزی پروری است.
وی ادامه داد: اقدامات خوبی در حوزه شیلات هرمزگان انجام شده است و مطالعات نشان می‌دهد که حجم زیادی از اشتغال و تولید ثروت در حوزه‌ آبزی پروری و مجموعه شیلات است که به ظرفیت سازی و ایجاد زیرساخت نیاز دارد.
مدیرکل شیلات هرمزگان نیز در بازدید رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از ظرفیت های شیلاتی هرمزگان(مزارع پرورش میگو) گفت: این استان دارای بیش از ۵۰هزار هکتار اراضی مستعد پرورش میگو برخوردارست که مطالعات آن در دهه ۸۰ انجام شده است.
عبدالرسول دریایی افزود: از این میزان افزون بر ۱۰هزار هکتار به بهره برداری رسیده،۱۰هزار دارای هکتار مجوز هستند،۱۱هزارهکتار درحال ساخت و ۱۳هزار هکتار نیز در اختیار شرکت شهرک های کشاورزی قرار گرفته و بقیه نیز در حال اخذ مجوز های لازم از جمله مجوز های زیست محیطی است.
وی، یکی از اهداف شیلات هرمزگان را افزایش ظرفیت تولید در این مزارع به بیش از چهار برابر عنوان کرد که نیازمند تامین اعتبارات لازم جهت برق رسانی است.
مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: ظرفیت های عظیم شیلاتی این استان نیازمند توجه ویژه دولت و مجلس است که خوشبختانه اجرای طرح جهش تولیدات شیلاتی و توسعه آبزی پروی مجلس شورای اسلامی نویدبخش این مهم با حمایت های اعتباری، ارتقای اعتبارات و تسهیلات تولید، حمایت های فنی و زیر ساختی از فعالیت های شیلاتی و آبزی پروری است.
دریایی با اشاره به ظرفیت ارز آوری افزون بر ۲ میلیارد دلاری شیلات هرمزگان تنها در حوزه های پرورش ماهی در دریا و پروش میگو، خواستار در اولویت قرار دادن فعالیت های شیلاتی این استان به ویژه پرورش ماهی درقفس و تکثیر و پرورش میگو در تصویب طرح جهش تولیدات شیلاتی و توسعه آبزی پروی مجلس شورای اسلامی شد.
وی، احداث سه  مرکز بازسازی ذخایر آبزیان و ایجاد زیستگاه های مصنوعی را از دیگر طرح های مهم و در حال اجرا از شیلات هرمزگان نام برد و ادامه داد: استان هرمزگان از ۲۲ بندر صیادی برخوردار است که نیازمند لایروبی  و تکمیل پشتیبانی و تجهیزات اطفا حریق هستند و تحقق این مهم با حمایت مجلس شورای اسلامی نقش به سزایی در ارتقای خدمات رسانی به جامعه صیادی استان دارد.
این مسوول با اشاره به تحویل ۲۳ موج شکن مردمی که به تازگی تحویل شیلات هرمزگان شده است، گفت: در حال پیگیری برای تامین اعتبارات لازم برای تکمیل، تجهیز و بهسازی این مراکز هستیم.
دریایی اضافه کرد: با توجه به اهمیت این موج شکن ها در خدمت رسانی به جامعه صیادی و همچنین پشتیبانی از سایت پرورش ماهی در قفس،امیداریم مجلس شورای اسلامی و دولت حمایت های لازم را در این راستا انجام دهند.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

انجام بیش از ۲۴ عملیات جستجو و نجات دریایی و شرایط اضطرار در هرمزگان /نجات جان 7 سرنشین شناور مغروقه خارج از آبهای حاکمیتی

ج خرداد 14 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت، 24 مورد عملیات جستجو و نجات و شرایط اضطرار و همچنین 12 مورد خدمات پزشکی در آبهای سرزمینی و فراسرزمینی به انجام رسیده است.   به گزارش پایگاه اطلاع […]
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان،  جستجو و نجات دریایی،  شرایط اضطرار

همچنین بخوانید: