۷۰۰هزار تن کالای اساسی آماده خروج از بندر امام(ره)است

زمان مطالعه: 1 دقیقه



مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان اعلام کرد: ۷۰۰هزار تن کالای اساسی آماده خروج از بندر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، عادل دریس با بیان اینکه کل عملیات تخلیه و بارگیری تا 16 خرداد در مجتمع بندری امام(ره) و صنایع همجوار، 9 میلیون و 66 هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد رشد را نشان می‌دهد، تصریح کرد: در حال حاضر 3 میلیون و 445 هزار تن کالای اساسی در بندر امام است که از این میزان 2 میلیون و 720 هزار تن کالای اساسی از بندر خارج و وارد کشور شده است.

وی با بیان اینکه موجودی کالای اساسی در بندرامام(ره) 3 میلیون و 565 هزار تن است، گفت:‌ بر این اساس گندم ‌122 هزار تن، ذرت یک‌میلیون و 680 هزار تن، جو 310 هزار تن، دانه‌های روغنی 550 هزار تن، کنجاله 634 هزار تن، شکر 105 هزار تن، برنج 7 هزار تن و روغن خوراکی 156 هزار تن است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با یادآوری این‌که به‌طور متوسط عمده کالای اساسی و نهاده‌های دامی از طریق بندر امام(ره) وارد کشور می‌شود، گفت: به‌طور متوسط همواره 2.2 تا 2.5 میلیون تن کالای اساسی در بندر داشته‌ایم و برای مازاد بر آن که الان موجود است باید برای ورود به کشور سریع‌تر تشریفات گمرکی انجام شود.

دریس با اشاره به برگزاری جلسه با مدیران استانی مرتبط از قبیل پایانه‌ها، گمرک، پشتیبانی امور دام و بازرگانی برای پیگیری مصوبات تسریع در روند خروج کالای اساسی از بندر، اضافه کرد:‌ برای بیش از 700 هزار تن کالا تمام فرآیندهای گمرکی انجام شده و آماده بارگیری برای ورود به کشور است. 

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تأکید دادستان ساری بر ترخیص به موقع کالاهای اساسی از بندر فریدونکنار

س خرداد 18 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه دادستان عمومی و انقلاب ساری بر ضرورت ترخیص بموقع کالاهای اساسی از بندر تجاری فریدونکنار تاکید کرد. در جریان  این بازدید سید جواد اوصیا؛ رئیس اداره بندر فریدونکنار ضمن قدردانی از پیگیری‌های دادستان مرکز استان در خصوص عملکرد بندر فریدونکنار، گزارشی در زمینه […]
تأکید، دادستان ساری، کالاهای اساسی، بندر فریدونکنار

همچنین بخوانید: