حدود ۲۰ میلیون دلار ماهی پارسال از مازندران صادر شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش ایرنا ،  حسن اسحاقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در نوشهر افزود: این میزان صادرات شامل انواع ماهیان خاویاری، گرم آبی و سرد آبی و کنسرو بود که به کشورهای حاشیه دریایی خزر و برخی کشورهای عربی و اروپایی صادر شد.

وی یکی از ماهیان پرورش یافته در قفس دریایی به عنوان یکی از ظرفیت های صادراتی مازندران یاد کرد و گفت که غرب استان در این زمینه منطقه جایگاه ویژه ای دارد و تلاش شده است با توجه به استقبال خریداران خارجی شرایط برای صادرات این محصولات به کشورهای مختلف فراهم شود.

اسحاقی بر لزوم احداث اسکله پشتیبانی از قفس ها پرورش ماهی تاکید کرد و اظهار داشت : نخستین اسکله پشتیبان ماهیان دریایی در قفس با مشارکت بخش خصوصی بزودی در صلاح الدین کلا نوشهر راه اندازی می شود.

مدیرکل شیلات مازندران همچنین از برداشت ماهی از ۶ قفس در صلاح الدین کلای نوشهر طی چند روز آینده خبر داد و گفت که با پیش بینی برداشت ۲۰۰ تن ماهی از این تعداد قفس ها، میزان برداشت ماهی در قفس استان مازندران به ۷۰۰ تن در سال برسد.

وی افزود : تا پیش از این،  میزان برداشت ماهی در ۴۶ قفس در مازندران ۵۰۰ تن بود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

افزایش ظرفیت سالانه بنادر به ۲۸۵ میلیون تن

س خرداد 18 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه مرین‌پرس مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: در سال‌های گذشته ظرفیت بنادر کشور به ۲۸۵ میلیون تن رسیده که نسبت به هشت سال گذشته بیش از ۱۰۰ میلیون تن افزایش داشته است. به گزارش مرین‌پرس به نقل از ایسنا، در جریان دومین دور از مناظره […]

همچنین بخوانید: