آغاز فاز نخست تهیه اطلس محیط زیست دریای خزر

زمان مطالعه: 1 دقیقه

آغاز فاز نخست تهیه اطلس محیط زیست دریای خزر

احمدرضا لاهیجان زاده در گفتگو با خبرنگار مرین‌پرس اظهار داشت: تهیه اطلس محیط زیست دریاهای کشور یکی از مهمترین پروژه‌های سازمان حفاظت محیط زیست محسوب می شود که طی سال های اخیر اجرای آن آغاز شده است.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، بیان داشت: با توجه به اتمام پروژه تهیه اطلس محیط زیست دریایی خلیج فارس و دریای عمان که به زودی شاهد انتشار آن خواهیم بود، پروژه تهیه اطلس محیط زیست دریای خزر نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: بدون شک با در اختیار داشتن اطلس زیست‌گاه‌های ساحلی دریایی دریای خزر‌، پروژه‌های حفاظتی محیط زیست دریایی در دریای خزر با پیشرفت بهتری انجام خواهد شد.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست از آغاز تهیه اطلس محیط زیست دریای خزر خبر داد و بیان داشت: این پروژه با استفاده از اعتبارات سازمان محیط زیست انجام می شود.

لاهیجان زاده تاکید کرد: به این منظور قراردادی را برای تهیه اطلس دریای خزر منعقد کردیم که فاز اول آن درحال اجراست.

وی اظهار امیدواری کرد: در آینده‌ای نه چندان دور، شاهد اتمام این پروژه و چاپ و انتشار اطلس محیط زیست دریای خزر به دو زبان انگلیسی و فارسی باشیم.

وی خاطرشان ساخت: در این اطلس اطلاعات توصیفی جامعی از زیستگاه‌های مختلف دریایی دریای خزر شامل ساختار، عملکرد، تولید اولیه، شرایط زیست محیطی، مخاطرات، میزان حساسیت و در معرض خطر بودن آنها در نظر گرفته می‌شود.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: در این اطلس‌، نقشه‌ پراکنش زیستگاه‌ها در طول سواحل دریای خزر نیز مشخص خواهد شد.

 

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نابودی برخی گونه‌ های دریایی با گرمایش زمین

چ خرداد 19 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه عضو هیئت علمی پژوهشگاه اقیانوس شناسی با بیان اینکه نابودی برخی گونه ‌ها یک مسئله جهانی و ناشی از گرمایش زمین است، گفت: یکی از مناطقی هم که از این پدیده به شدت تاثیر خواهد گرفت کشور ماست. به گزارش مرین‌پرس، دکتر فرزانه ممتازی استادیار دانشگاه […]

همچنین بخوانید: