پسکرانه بنادر؛ ظرفیت ویژه ای برای سرمایه گذاری بخش خصوصی است/ تلاش جدی مجلس بر رفع موانع تولید است

زمان مطالعه: 2 دقیقه



عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پسکرانه بنادر؛ ظرفیت ویژه ای برای سرمایه گذاری بخش خصوصی است، بنادر را بهترین فرصت برای توسعه اقتصادی کشور توصیف کرد.

غلامحسین کرمی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به شعار سال 1400 مبنی بر تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها و ظرفیت های پسکرانه بنادر به منظور تحقق این شعار، اظهار داشت: ایران، از ظرفیت های دریایی و بندری ویژه ای برخوردار است و باید بتوانیم به بهترین شکل ممکن از این پتانسیل استفاده کنیم.

وی ادامه داد: پسکرانه بنادر، ظرفیت مناسبی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی است و انجام فعالیت های تولیدی، ارزش افزوده ای، صنعتی و خدماتی می تواند در پسکرانه بنادر شرایط مناسبی را برای رونق تولید در کشور فراهم کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بنادر، بهترین فرصت برای توسعه اقتصادی در کشور است، عنوان کرد: با ایجاد زیرساخت و توسعه بنادر، زمینه سرمایه گذاری در بنادر فراهم شود و به طور حتم ظرفیت دریایی و بندری کشور، نقطه کلیدی برای اقتصاد کشور است.

موانع تولید در پسکرانه بنادر باید مشخص شود

کرمی با اشاره به اینکه موانع تولید در پسکرانه بنادر باید مشخص شود، اظهار داشت: تاکید مجلس شورای اسلامی بر این است که در حوزه قوانین و مقررات به گونه ای عمل شود تا بهترین شرایط برای انجام فعالیت های تولیدی رقم بخورد و فعالان اقتصادی بتوانند به نحوی مطلوب اقدام کنند.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا در حوزه قوانین موانع تولید را برطرف کند و شرایط برای انجام فعالیت های اقتصادی به ویژه در بخش تولید بهبود یابد که ظرفیت های موجود در پسکرانه بنادر نیز از این قضیه مستثنی نیست.

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید در حوزه اجرایی و مدیریتی به منظور رونق تولید در پسکرانه بنادر، توانمند عمل کنیم، گفت: توسعه هرچه بیشتر زیرساخت های بندری و دریایی، مسئله بسیار مهمی است که باید در راستای رونق تولید در پسکرانه بنادر به آن توجه داشته باشیم.

کاهش زمان فعالیت با حذف فرآیندهای اداری

کرمی، افزود: علاوه بر این افزایش ظرفیت های تخلیه و بارگیری دیگر مواردی است که می تواند به بهبود عملکرد بنادر کشور کمک کند که باید از سوی سازمان بنادر و دریانوردی بیش از پیش مدنظر قرار گیرد و در راستای ارتقای عملکرد بنادر، مجلس شورای اسلامی این آمادگی را دارد تا در حوزه قوانین و مقررات شرایط مطلوب را برای فعالان اقتصادی فراهم کند.

وی با بیان اینکه باید حمایت همه جانبه از تولیدکنندگان از سوی دستگاه های ذی ربط صورت گیرد تا بتوان شرایط مناسبی را در این بخش به وجود آورد، گفت: ارائه تسهیلات و معافیت های مالی، لحاظ مشوق و کاهش زمان فعالیت با حذف فرآیندهای اداری می تواند در این زمینه تسهیل گر باشد.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تصویب ۷ طرح مطالعاتی و پژوهشی بندر چابهار

چ خرداد 19 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه سازمان بنادر و دریانوردی، 7 طرح مطالعاتی و پژوهشی پیشنهادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان را تصویب کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، ناصر روان بخش؛ معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع بنادر و دریانوردی […]
تصویب ۷ طرح مطالعاتی و پژوهشی بندر چابهار

همچنین بخوانید: