۳۴۰هزار قطعه بچه ماهی در سد تنظیمی حمیدیه رهاسازی شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

فتح‌الله ابوعلی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:رهاسازی ماهیان بومی در آبهای داخلی با هدف اشتغال پایدار صیادان محلی و استفاده از ظرفیت آبهای جاری برای تولید آبزیان پرورشی صورت می گیرد.
وی گفت: با رهاسازی این تعداد بچه ماهی در سد تنظیمی حمیدیه ، رهاسازی ماهی در سال جاری به یک میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه رسید.
مدیرکل شیلات خوزستان با بیان اینکه عملیات رهاسازی بچه‌ماهیان بومی در آبهای داخلی ادامه خواهد داشت افزود: با وجود کم آبی و خشکسالی امسال ، رهاسازی بچه ماهیان در آبهای داخلی و تالاب های اسان تداوم می یابد.
ابوعلی ، کاهش خسارت به ذخایر ماهیان بومی، حفظ ذخایر، افزایش مقدار ماهیان قابل برداشت، ایجاد اشتغال و تامین بخشی از پروتئین موردنیاز مردم را از اهداف میان مدت رهاسازی بچه ماهی در آبهای داخلی عنوان کرد.
وی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت منابع آبی استان خوزستان باید بودجه‌ای به تولید بچه ماهی در خوزستان اختصاص یابد و از ظرفیت بخش خصوصی نیز برای تولید بچه ماهی استفاده شود تا روند افزایش تولید آبزیان پرورشی ادامه داشته باشد.
براساس توافق سازمان آب و برق خوزستان و شیلات ، امسال برای نخستین بار پرورش ماهی در قفس در پشت سد مارون در بهبهان عملیاتی خواهد شد.
نظارت بر صید در آبهای داخلی برعهده محیط زیست و نظارت بر صید دریایی و ساحلی برعهده شیلات خوزستان است.
پارسال مجموع تولید آبزیان پرورشی(گرمابی و سردابی) و صید دریایی خوزستان به ۱۳۰هزار تن رسید که سهم صید دریایی ۴۵هزار تن و بقیه از تولید آبزیان پرورشی بوده است.
کاهش ۴۱درصدی آورد رودخانه های استان ، تنش آبی و کاهش ۵۰درصدی حجم ذخایر آب پشت سدها از چالش های فراروی آبزی پروری در سال جاری است که می تواند به کاهش تولید آبزیان پرورشی و صید در آبهای داخلی منتهی شود.
حدود یک سوم آبهای سطحی کشور در خوزستان جاری است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

یک میلیون قطعه بچه ماهی در رودخانه آستارا رهاسازی شد

ش خرداد 22 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه صادق خاصی پور روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: تا پایان هفته جاری میزان رهاسازی بچه ماهیان سفید در قالب دومین و سومین مرحله، به سه میلیون قطعه خواهد رسید. وی افزود: بچه ماهی‌ ها در مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر آبزیان شهید انصاری رشت […]

همچنین بخوانید: