یک میلیون قطعه بچه ماهی در رودخانه آستارا رهاسازی شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

صادق خاصی پور روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: تا پایان هفته جاری میزان رهاسازی بچه ماهیان سفید در قالب دومین و سومین مرحله، به سه میلیون قطعه خواهد رسید.

وی افزود: بچه ماهی‌ ها در مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر آبزیان شهید انصاری رشت از ماهی‌ های مولد، تخم کشی شده و رشد آنها به یک تا یک و نیم گرم رسیده بود و باید به منظور زنده ماندن بیشتر بچه ماهی‌ ها رودخانه، آب کافی و مصب مناسب داشته و فاقد آلودگی سموم کشاورزی و پساب صنعتی و شهری باشد.

وی اظهار کرد:  بیش از ۹۰ درصد ماهیان صید شده، حاصل تکثیر مصنوعی است و در سال گذشته چهار میلیون قطعه بچه ماهی سفید در رودخانه چلوند آستارا رها شده بود.

خاصی پور بیان کرد: رودخانه ‌های حاشیه خزر بستر ترمیم ذخایر دریایی، تولید مثل و تخم ریزی ماهی ‌های استخوانی است و آب مناسب آنها امکان رهاسازی میلیون ‌ها قطعه بچه ماهی را فراهم می‌ کند.

گیلان با سه مرکز تکثیر ماهی شهید انصاری رشت، شهید بهشتی سنگر و سیاهکل از استان‌ های مهم تکثیر آبزیان است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و ساحل دریای خزر قرار دارد و در سال گذشته در ۱۸ کیلومتر نوار ساحلی آن، حدود ۵۵۰ کیلوگرم ماهی استخوانی صید شده بود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بازگشت آرامش نسبی به آب‌های شمال غرب خلیج فارس

ش خرداد 22 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه   محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مرین‌پرس افزود: بر‌اساس تصاویر دریافتی از ماهواره هواشناسی، با کاهش سرعت باد و تغییر جهت آن، آب‌های شمال غرب خلیج فارس رفته رفته رو به آرامش خواهد رفت و شرایط برای تردد شناورها و قایق‌های صیادی و باری […]

همچنین بخوانید: