ضرورت سرمایه گذارى بیشتر و سریع تر بخش خصوصى در بنادر/ وجود ظرفیت هاى تولیدى مناسب در جوار بنادر به منظور رونق تولید و صادرات

زمان مطالعه: 2 دقیقه



نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شوراى اسلامى با تاکید بر ضرورت سرمایه گذارى بیشتر و سریع تر بخش خصوصى در بنادر، گفت: بنادر ایران؛ مى توانند زمینه ساز توسعه و تسهیل تولید و صادرات کشور باشند.

عبدالکریم جمیرى در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانى سازمان بنادر و دریانوردى، با اشاره به اینکه باید بتوانیم در راستاى استفاده حداکثرى از طرفیت بنادرى که کمتر مورد توجه قرار گرفته اند، استفاده کنیم و در راستاى توسعه هرچه بیشتر آنها گام برداریم، اظهار کرد: باید شرایط را براى تغییر  بنادر سنتى فراهم کنیم و از ظرفیت هاى ویژه و متفاوت هر یک از این بنادر بهره ببریم.

وى ادامه داد: استقرار صنایع و توجه به صادرات کالا، مهم ترین مسئله اى است که اقتصاد ایران به آن نیازمند دارد و بنادر ظرفیت ویژه اى براى تسهیل مسیر تجارى کشور دارند که باید از آن استفاده کرد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شوراى اسلامى با بیان اینکه براى رونق تولید در کشور باید برنامه مدون و عملیاتى تعریف شود و در این میان از تمام ظرفیت هاى اقتصادى کشور استفاده کرد، گفت: نیازمند سرمایه گذارى بیشتر و سریع تر بخش خصوصى در بنادر ایران هستیم و به طور حتم با سرمایه گذارى و تولید، زمینه صادرات فراهم خواهد شد.

جمیرى با بیان اینکه یکى از مهم ترین موانع شکل گیرى چرخه صحیح تولید، نبود زیرساخت هاى مناسب حمل و نقل است، خاطرنشان کرد: موانع دیگر مربوط به سایر دستگاه ها است و باید بازنگرى جدى در این زمینه انجام شود تا شاهد بهبود شرایط تولید در کشور باشیم.

وى با تاکید بر لزوم حمایت و پشتیبانى جدى در راستاى رونق تولید و صادرات از مسیر بنادر، عنوان کرد: تا زمانى که موانع برداشته نشود و شاهد هموار شدن مسیر نباشیم در این خصوص با مشکل مواجه خواهیم بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شوراى اسلامى با اشاره به اینکه مى توانیم در بخش هاى مختلفى نظیر نفت و گاز، پتروشیمى، کشاورزى، معدن، شیلات و…در نزدیکى بنادر فعالیت اقتصادى انجام دهیم، اظهار داشت: باید ظرفیت هاى تولیدى خود را در کشور افزایش دهیم و بنادر از این ظرفیت برخوردار هستند که صادرات کشور را بهبود بخشند.

وی یادآورشد: بنادر کشور نسبت به گذشته توسعه قابل توجهی پیدا کردند و همین امر می تواند مشوق مطلوبی برای سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی باشد که تمایل دارند فعالیت های خود را افزایش دهند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ترانزیت بیش از ۳۷هزار تن کالا از بنادر غرب هرمزگان

ی خرداد 23 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۷ هزار و ۱۸۷ تن کالای نفتی و غیر نفتی ترانزیت شده است. قاسم عسکری نسب با اشاره به افزایش سه برابری  ترانزیت کالا‌های نفتی و غیر نفتی در بنادر غرب هرمزگان، افزود: از ابتدای امسال […]

همچنین بخوانید: