نظارت شرعی بر آبزیان به شیلات خوزستان واگذار شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش ایرنا فتح‌الله روزیکشنبه در نشست هم اندیشی نظارت بر صید شرعی آبزیان و مسایل پیرامون آن افزود:فرهنگ سازی غذای حلال به مثابه بیمه کردن جامعه است و لازم است افرادی که در این حوزه تاثیرگذارهستند از قانون صید، فرآوری و عرضه حلال آبزیان آگاه باشند و به ترویج آن کمک کنند.

وی بر تامین سفره حلال و تغذیه سالم به شهروندان تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد با ارتقای سطح خدمات و نظارت، سطح اطمینان مردم از امر نظارت شرعی بر آبزیان هرچه بیشتر فراهم شود.

ابوعلی تاکید کرد:قوانین شرعی مترتب بر فراورده‌های آبزی در همه استان ها باید یکسان اجرایی شود.

مدیرکل شیلات خوزستان در ادامه آموزش و آگاهی بخشی به صیادان و ناظران شرعی را مهم خواند و در ادامه با اشاره به اینکه مقاومت و تخلفاتی اغلب در این حوزه صورت می گیرد خاطرنشان کرد: به منظور اجرایی شدن دستورالعمل‌ صید، فرآوری و عرضه حلال آبزیان آمادگی کامل در مجموعه شیلات خوزستان وجود دارد.

پارسال حدود ۱۳۰هزار تن صید دریایی و تولید آبزیان گرمایی وسردابی در خوزستان محقق شد.

خوزستان هم اکنون رتبه نخست پرورش آبزیان گرمابی در کشور را دارد.

تا قبل ازهمه گیری ویروس کرونا ، سالانه حدود ۳۰هزار تن ماهیان گرمابی پرورشی خوزستان با نظارت بهداشتی از مرزهای شلمچه و چذابه به عراق صادر می‌شد.

معیشت حدود ۵۰هزار خانوار خوزستانی از طریق صید دریایی و آبزی پروری تامین می‌شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هشدار نسبت به وزش تندباد‌های لحظه‌ای در مناطق ساحلی خوزستان

ی خرداد 23 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مرین‌پرس افزود: براساس بررسی نقشه‌های هواشناسی، با بروز تندباد‌های لحظه‌ای، احتمال برخاستن گرد و خاک محلی و موقتی در مناطق ساحلی خوزستان وجود دارد. وی ادامه داد: با توجه به احتمال شکستگی درختان، کاهش دید موقتی و کاهش کیفیت […]

همچنین بخوانید: