موضوعات: سیاسی نظامی

ناوشکن «دنا» آماده حضور در آبهای دور و بین المللی است

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار حسین خانزادی صبح دوشنبه در مراسم الحاق ناوشکن «دنا» و ناو مین شکار «شاهین» که در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش برگزار شد، بیان داشت: خداوند بزرگ را شکر گذاریم که در مسیر چهار دهه حرکت پر شتاب مردمی ترین انقلاب عصر جدید، شاهد توفیقات و افتخارات غرورآفرین ارتش جمهوری اسلامی ایران به ویژه نیروی دریایی در دفاع از کیان ایران اسلامی و تحقق آرمان های انقلاب بوده ایم. و اکنون در گام دوم انقلاب و در مرحله تمدن سازی آن شاهد خلق حماسه ای دیگر از جنس استقلال، خودکفایی و تولید توان رزم برای تقویت و استحکام امنیت بومی و تماماً ایرانی هستیم.

وی اظهارداشت: ناوشکن جمهوری اسلامی «دنا» این آرایه دفاعی پیچیده که حاصل سال ها انباشت دانش، تجربه، زیرساخت و فناوری های ساخت آرایه های دفاعی و از همه مهمتر اراده فرزندان ایران اسلامی است، امروز به عرصه ظهور رسیده و آماده است پس از فرمان الحاق به ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران عازم ماموریت محوله در اقیانوس ها و دریاهای آزاد، جایی که خطوط مواصلاتی دریایی کشور امتداد یافته است، به ویژه خلیج عدن، تنگه باب المندب و دریای سرخ گردد و با این حضور امنیت آفرین و راهبردی، آنگونه که مقام معظم رهبری تدبیر فرموده اند مظهر اقتدار و اراده ایران اسلامی در دریا باشد.

به گفته فرمانده نیروی دریایی ارتش، این مجاهدت خاموش و جریان پیوسته تولید تجهیزات پیچیده دفاعی که در دهه های متوالی در کارخانجات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز و به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امتداد داده شده در کمال خودکفایی و زیرفشارهای مختلف حاصل شده است. و می رود تا با اتکا به ظرفیت های ملی، نیروی دریایی جوان و انقلابی را از نسل تجهیزات آرایه ایی قدیمی به نسل تجهیزات بومی تجهیز کند. تسلیحاتی که توسط کارکنان نیروی دریایی این نسل جوان مومن، دانا و پر انگیز و با استقلال کامل امنیت دریاهای اسلامی و دریاهای مجاور را تحکیم و تضمین کرده و با توکل به خداوند متعال و همگرایی منطقه ای امنیت جمعی را برای منطقه و جهان به ارمغان خواهد آورد.

وی تاکید کرد: این توفیق بزرگ به لطف خداوند متعال، هدایت های داهیانه مقام معظم رهبری و به برکت انقلاب و همگرایی های ملی توام با ایمان اسلامی و اعتقاد به اصل «ما می توانیم» حاصل شده است. و می رود تا آینده روشنی از ایران بزرگ، ایران اسلامی و ایران تاریخی را در امر دریا ترسیم کند.

امیر خانزادی عنوان کرد: امروز حضور پیوسته و با صلابت ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران علاوه بر دریاهای تحت حاکمیت کشور، در خلیج عدن، تنگه باب المندب و دریای سرخ، امنیت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را در یکی از مسیرهای پرمخاطره دریایی تحکیم کرده است. و این پیوستگی حضور اثر بخش موید توسعه ظرفیت های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای اثرگذاری در مقیاس جهانی است.

وی افزود: همزمان حرکت الهام بخش و اقتدار آفرین  ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شامل ناوشکن تمام ایرانی «سهند» که در آذر 97 به ناوگان نیروی دریایی ملحق شد و در این مدت بیش از 400 روز دریانوردی اقیانوسی داشته و ناو بندر «مکران» این بندر متحرک و پایگاه دریایی مجهز در اقیانوس اطلس که نمایش توانایی های علمی، فناوری و نظامی فرزندان این مملکت است. و پرچم پر افتخار  ایران اسلامی را برای  اولین بار در آبهای آزاد این اقبیانوس به اهتزاز درآورده است. استکبار جهانی را دستپاچه و وحشت زده کرده است.

این خبر ادامه دارد…

منبع

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت